دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg

به گزارش دیسنا، آنتی ویروس های ترندمیکرو اولین بار در سال 1388 شمسی ( 2009 میلادی ) توسط شرکت دورانتاش در ایران ارائه شد.

از همان ابتدا دیگر شرکتهای آنتی ویروس مخصوصآ کسپرسکی و دیگر نمایندگانش، تلاش کردند تا نامی از ترندمیکرو در وب سایتها و رسانه های ایرانی و فارسی منتشر نشود.

// * در پی فعالیتهای نادرست کسپرسکی در اواخر سال 2009 میلادی، شرکت دورانتاش همراه با دهها شرکت دیگر در هند، پاکستان، انگلستان، مالزی، ژاپن، ترکیه و آمریکا، ارتباط با این شرکت روسی را قطع کرد. //

تا اینکه با تلاش شرکت دورانتاش و انتشار دهها خبر و گزارش از این شرکت بین المللی ژاپنی، برخی کاربران و شرکتهای ایرانی با ترندمیکرو و محصولاتش آشنا شدند.

در ادامه برخی رسانه ها که با فشار افکار عمومی روبرو شدند به صورت محدود و بسیار کنترل شده،  تعداد بسیار کمی از اخبار و گزارشات ترندمیکرو را ترجمه و منتشر کردند.

در حالی که سیاست عدم انتشار اخبار ترندمیکرو توسط کسپرسکی و شرکای رسانه ای اش با شکست مواجه شده بود، سیاست شایعه پراکنی و دروغ پراکنی و انکار را در پیش گرفتند.

بخشی از فروشندگان مخصوصآ نمایندگان کسپرسکی میگفتند که ترندمیکرو را نمیشناسند و به تعدادی از خریداران آنتی ویروس هم میگفتند ترندمیکرو قدرت ویروس گیری ندارد و ضعیف است و با نرم افزارها و سخت افزارها همخوانی ندارد.

همزمان با این ترفند کثیف ، مرکز ماهر که در آن زمان اقدام به انتشار نتایج تست و مقایسه آنتی ویروس ها میکرد، نه تنها مشغول تبلیغات و نشر رپورتاژ آگهی برای شرکت روسی کسپرسکی بود، بلکه آنتی ویروس های ترندمیکرو را در بدترین جایگاه در تستهایش قرار میداد تا پازل دشمنی شرکتهای آنتی ویروس با دورانتاش و ترندمیکرو تکمیل شود.

ولی چرا دیگر شرکتهای آنتی ویروس و مخصوصآ کسپرسکی تا این اندازه نگران هستند که کاربران و خریداران ایرانی آنتی ویروس مخصوصآ خریداران آنتی ویروس های تحت شبکه که شرکتها و سازمانها و مراکز داده هستند، با شرکت و آنتی ویروس های ترندمیکرو آشنا شوند؟

// ترندمیکرو در برخی کشورها مانند چین، استرالیا و ایران، با نام پی.سی.سیلین نیز شناخته می شود،//

1- غول امنیتی و آنتی ویروس

کمپانی ترندمیکرو یکی از شرکتهای بزرگ فعال در حوزه امنیت سایبری و آنتی ویروس محسوب می شود.

این شرکت طیف متنوع و کاملی از محصولات و سرویسهای امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس را برای کاربران خانگی ، شبکه شرکتها و سازمانها، سرورها و مراکز داده فیزیکی ، مجازی و کلود ارائه می دهد.

شرکتهایی مانند کسپرسکی تقریبآ امکان فروش محصول به مشتریان ترندمیکرو را ندارند مگر طبق معمول به فریب و نیرنگ متوصل شوند که در نهایت یک یا 2 سال میتوانند مشتری ترندمیکرو را بگیرند.

روش دیگر کسپرسکی برای جلوگیری از خرید آنتی ویروس های ترندمیکرو ، توزیع نسخه های نامعتبر و جعلی در بازار ایران می باشد تا خریداران را نسبت به این برند مطرح بدبین کنند.

2- پیشرو بودن در حوزه امنیت و تکنولوژی های امنیتی

ترندمیکرو در بحث ارائه محصولات امنیتی و اختراع تکنولوژی های حفاظتی از شرکتهای مطرح و پیشرو محسوب می شود و این مسئله خوشایند رقبای این شرکت نیست.

شبکه حفاظتی هوشمند ترندمیکرو ( SPN ) که مخفف Smart Protection Network است، از اولین شبکه های کلود راه اندازی شده در حوزه امنیت سایبری است و در هر ثانیه حجم وسیعی از فایلها و اطلاعات در آن پردازش می شود.

از آخرین تکنولوژی هایی که ترندمیکرو به محصولات افزوده است میتوان به XGen اشاره کرد.

ترندمیکرو در استفاده از تکنولوژی های AI ( هوش مصنوعی ) و ML ( یادگیری ماشینی ) در محصولات امنیتی و آنتی ویروس نیز از شرکتهای پیشرو محسوب می شود.

ترندمیکرو در بحث شناسایی تهدیدات مخصوصآ باج افزارها و تهدیدات شبکه و بات نتها به دلیل شبکه بزرگ کلود و طیف مشتریان و شرکای فنی و تکنولوژی های پیشرفته مورد استفاده، عملکرد بسیار خوبی دارد.

3- شرکای استرتژیک معتبر و مطرح

ترندمیکرو با بسیاری از شرکتهای بزرگ فناوری ارتباط بسیار نزدیکی دارد و با بسیاری از غولهای فناوری مصرف کننده محصولات و تکنولوژ های ترندمیکرو هستند و یا محصولات و سرویسهای Trend Micro را به مشتریانشان پیشنهاد و توصیه میکنند.

از جمله شرکای استرتژیک ترندمیکرو میتوان به کمپانی های Cisco , HP , DELL , VMware , IBM , RSA , ASUS , Linksys , Siemens , F5 Networks , Amazon و  Facebook اشاره کرد.

4- مشتریان بزرگ و بسیار بزرگ

جایگاه ترندمیکرو آنقدر در بازار آنتی ویروس قوی و مستحکم است که مصرف کنندگان آنتی ویروس مخصوصآ شرکتها و سازمانهای بزرگ و بسیار بزرگ به راحتی محصولات این شرکت را انتخاب و خریداری میکنند.

از 50 کمپانی بزرگ در بخش های اتومبیل سازی، نفتی و پالایشگاهی ، مخابراتی ، مالی و بانکی و صنعتی، 48 شرکت مشتری ترندمیکرو هستند.

تنها یکی از مشتریان ترندمیکرو ، بزرگترین بانک هندوستان یعنی بانک SBI است که حدود 280 هزار عدد از سیستمهای کامپیوتری، سرورهای مراکز داده و دستگاه های پرداخت را با استفاده از ترندمیکرو مورد حفاظت قرار داده است.

این بانک 29 هزار ماشین مجازی خود را با ترندمیکرو حفاظت میکند.

از دیگر مشتریان ترندمیکرو میتوان به شرکت MEDHOST اشاره کرد که پشتیبانی بیش از هزار بیمارستان و مرکز درمانی در آمریکا شمالی را بر عهده دارد.

بیش از 500 هزار کمپانی و سازمان از محصولات ترندمیکرو استفاده میکنند.

5- پشتیبانی و پاسخگویی عالی و بالادرنگ

جدا از بحث کیفیت بالای محصولات ترندمیکرو که باعث شده تا به کمترین میزان پشتیبانی نیاز داشته باشد، ترندمیکرو به شدت در قبال مشتریان و مشکلات احتمالی و آسیب پذیری محصولاتش حساس بوده و احساس مسئولیت می کند.

کمپانی ترندمیکرو دارای 12 آزمایشگاه با حدود 1200 کارشناس می باشد.
تعداد کل کارمندان این شرکت در سال 2017 در حدود 5200 نفر اعلام شده است.

ترندمیکرو زیر مجموعه ای با نام ZDI دارد که در بحث شناسایی آسیب پذیری ها عملکرد بسیار خوبی داشته و در سال حدود 500 هزار دلار جایزه به متخصصین امنیتی و یابندگان نقص های امنیتی جایزه میدهد.

6- نصب و راه اندازی و مدیریت آسان

طراحی محصولات و آنتی ویروس های ترندمیکرو به صورتی است تا نصب ، راه اندازی و مدیریت محصولاتش برای اکثریت کاربران و مدیران شبکه حتی بدون آموزش به سادگی امکانپذیر باشد.

7- ارائه در ایران توسط شرکت معتبر دورانتاش

میتوان گفت یکی از نقاط قوت ترندمیکرو در ایران، ارائه محصولات و لایسنس آنتی ویروس های ترندمیکرو توسط شرکت معتبر دورانتاش باشد.

با خرید از دورانتاش، خیالتان از بابت اصالت و اورجینال بودن لایسنس و محصول راحت باشد.

کسپرسکی و شرکایش به شدت تلاش دارند تا محصولات ترندمیکرو را ناشناخته و نامطمئن جلوه دهند و جلوی آشنا شدن خریداران آنتی ویروس مخصوصآ مدیران و متخصصین شبکه با این برند نام آشنای حوزه امنیت سایبری و آنتی ویروس را بگیرند.

واحد آموزش و اطلاع رسانی
www.ddn.ir
www.durantash.com




اخبار مرتبط :
اخبار شرکت امنیتی ترندمیکرو ( Trend Micro )

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران