به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .
http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg


به گزارش دیسنا، حدود 5 سال پیش پلیس فتا ( پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی ) با هدف شفاف سازی بازار آنتی ویروس و کمک به کاربران ایرانی و خریداران آنتی ویروس، اسامی تعدادی از شرکتهای توزیع کننده آنتی ویروسی را در وب سایتش منتشر کرد.

در آن لیست نام برخی شرکتهای ایرانی توزیع کننده آنتی ویروس از جمله توزیع کنندگان آنتی ویروس های ترندمیکرو ( پی.سی.سیلین ) ، وب روت، سایمنتک ( سیمنتک، نورتون ) ، آویرا ، بیت دیفندر ، کسپرسکی ، ای ست ( نود32 ) و پانداسکیوریتی درج شده بود.

حدود 2 سال بعد طی جلسه ای که در محل سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران بین اعضای کمیسیون افتا و پلیس فتا برگزار شد، اعضای کمیسیون افتا نسبت به درج اسامی شرکتهای توزیع کننده آنتی ویروس در وب سایت پلیس فتا اعتراض کردند.

پیگیری های مختلف نشان داد اعتراض اعضای کمیسیون افتا به پلیس فتا فقط به انتشار اسامی شرکتهای توزیع کننده آنتی ویروس نبوده، بلکه اعضای کمیسیون افتا نصر تهران نسبت به تقدیر و تشکر از مهندس امیر صفری فروشانی و اعطای جایزه  به این فعال حوزه امنیت سایبری که یکی از مدیران شرکت دورانتاش نیز هستند معترض بودند.


// مسابقه وبلاگ نویسی صفر و یک توسط پلیس فتا برگزار شد. //

حال این سوال مطرح است که چرا کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران نسبت به درج اسامی شرکتهای معتبر توزیع کننده آنتی ویروس و حتی بابت تقدیر از مهندس امیر صفری فروشانی هم معترض بودند؟

قبل از هر چیزی به این نکته اشاره کنیم که اکثریت اعضای کمیسیون افتا نظام صنفی رایانه ای از شرکای تجاری و تبلیغاتی شرکت روسی کسپرسکی هستند و یا با نمایندگان این شرکت پر از حاشیه روسی ارتباط نزدیکی دارند.


1- نداشتن قدرت رقابت

آن دسته از اعضای کمیسیون افتا که فروشنده آنتی ویروس هستند، قدرت رقابت با شرکت دورانتاش را ندارند.

شرکت دورانتاش به لحاظ

- کیفیت محصولات آنتی ویروسی

- طیف محصولات آنتی ویروس ( خانگی ، شبکه و مراکز داده )

و - اعتبار لایسنس و گارانتی و پشتیبانی

یک سرو گردن بالاتر و قابل اطمینان تر از دیگر شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروس، حتی از شرکتهایی که در کمیسیون افتا نماینده ای دارند، است.


2- نگرانی بابت آشنا شدن خریداران آنتی ویروس با شرکت دورانتاش

نداشتن قدرت رقابت با شرکت دورانتاش باعث شده تا دیگر شرکتهای آنتی ویروس از جمله فروشندگان کسپرسکی به شدت نگران آشنا شدن خریداران آنتی ویروس و مخصوصآ مشتریانشان با شرکت دورانتاش باشند.

این شرکتها از طریق نفوذ و لابی که در کمیسیون افتا نظام صنفی رایانه ای تهران دارند همواره تلاش کرده اند تا به شکل های مختلف تلاش کرده اند مانع آشنا شدن خریداران آنتی ویروس با برندها و شرکتهای مطرح و معتبر و پیشرو تولیدکننده و توزیع کننده آنتی ویروس و مخصوصآ شرکت دورانتاش شوند.

این شرکتها حتی از آشنا شدن مشتریانشان با مدیران و کارشناسان شرکت دورانتاش نیز هراس دارند و تلاش کردند تا خبر نتایج مسابقه وبلاگ صفر و یک در رسانه ها بازتاب وسیع نداشته باشند.

3- خصومت با شرکت دورانتاش و به دلیل افشای فعالیتهای ناسالم برخی شرکتها و رسانه ها

شرکت دورانتاش بجزء ارائه اطلاعات مفید و صحیح درباره شرکتها و محصولات آنتی ویروس، بارها فعالیتهای تجاری و رسانه ای و تبلیغاتی ناسالم برخی شرکتها و رسانه ها را افشاء کرده.



شرکت دورانتاش از سال 1385 شمسی فعالیت خود را با توزیع آنتی ویروس های کسپرسکی آغاز کرد.

در اوایل سال 1388 شمسی شرکت دورانتاش اقدام به عرضه طیف وسیع تری از نرم افزارهای آنتی ویروس مخصوصآ محصولات برندهای مطرح و پیشرو امنیتی مانند ترندمیکرو، سایمنتک و وب روت نمود.

دورانتاش اولین توزیع کننده آنتی ویروس های بولگارد، جی دیتا و وبروت ( وب روت ) در خاورمیانه و اولین توزیع کننده آنتی ویروس های ترندمیکرو و سیمنتک به صورت لایسنس اصلی و معتبر و طبق T&C در ایران می باشد.

دورانتاش برای مدتی نیز آنتی ویروسهای شرکتهای ای ست ( نود32 )، آوست، ای وی جی ، سوفوس و مکافی را نیز ارائه نمود.


شرکت دورانتاش همکاری های مشترکی نیز با شرکتهای بزرگ از جمله شرکتهای اینترنتی دارای مجوز FCP و  Servco داشته است.


اخبار مرتبط :

دلایل ترس Kaspersky از Webroot چیست؟

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران