دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها


http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg

به گزارش دیسنا، کسپرسکی همواره برای فروش محصولاتش از روشهای نادرست و ناسالم تبلیغاتی و خبری استفاده کرده.

ولی این شرکت روسی برای جلوگیری از مهاجرت مشتریان به آنتی ویروس های دیگر شرکتها، مخصوصآ آنتی ویروس های شرکتهای مطرح و پیشرو امنیتی از ترفندها و روشهای مختلفی استفاده میکند.

دهها کمپین خبری کسپرسکی بر روی ویروس هایی مانند فلیم ( شعله )، مینی فلیم ، استاکس نت، دوکو، دوکو2 ، ATP ها، بات تنها و باج افزارها و دیگر تهدیدات سایبری که همه آنها اولین بار توسط دیگر شرکتهای آنتی ویروس شناسایی شده اند و اتفاقآ برخی شواهد نشان میدهد، بیشترین قربانیان این ویروس ها خود مشتریان کسپرسکی هستند، نشان از اهداف ناسالم این شرکت روسی دارد.

ولی هدف کسپرسکی از اجرای کمپین های خبری روی ویروس های فوق چیست؟

ضعف آنتی ویروس های کسپرسکی در شناسایی تهدیدات سایبری، مخصوصآ تهدیدات پیچیده و باج افزارها همیشه گریبان مشتریان این شرکت را گرفته و باعث شده خسارت بسیار زیادی به آنها وارد شود.

کسپرسکی برای رهایی از انتقادها و از طرفی جلوگیری از مهاجرت مشتریانش به دیگر برندهای آنتی ویروس مخصوصآ برندهای مطرح و پیشرو امنیتی، دست به اجرای اینگونه کمپین های خبری و تبلیغاتی میزند.

بیشتر اشخاص و مدیران شبکه شرکتها و سازمانها وقتی سیستم یا شبکه هایشان آلوده می شود، سعی میکند تا با جستجو در اینترنت راهکار مناسبی برای رفع مشکل و آلودگی پیدا کنند.

اجرای کمپین های خبری و رسانه ای به این شکل باعث می شود تا قربانی دوباره با لینکها و توصیه ها و گزارشات کسپرسکی روبرو شود و اینگونه برداشت کند که مشکل از خودش بوده یا اینکه با خود بگوید اگر سیستم دارای ضد ویروس کسپرسکی هم آلوده شده پس وضعیت سیستمهایی که دیگر آنتی ویروس ها را دارند یا بدتر است یا وضعیت مشابهی دارند و آنها هم آلوده شده اند.

جدیدترین کمپین و ادعای کسپرسکی مربوط می شود به ویروس باج افزار ماینر با نام تروجان راخنی ( Rakhni Trojan Ransomware ) است.

و نکته جالب اینکه تعداد زیادی از مشتریان آنتی ویروس های کسپرسکی به این باج افزار آلوده شده اند.

طی هفته گذشته تعدادی از کاربران و شبکه هایی که از آنتی ویروس های کسپرسکی استفاده میکرده اند، از جمله مشتریانش در تهران و کرج که در بین آنها نام چند بیمارستان نیز دیده می شود، به این ویروس آلوده شده اند و برای رفع مشکل با شرکت دورانتاش تماس داشته اند.

در جریان ویروس استاکس نت نیز آنتی ویروس کسپرسکی نصب شده بر روی کامپیوترهای مرکز غنی سازی نطنز برای حدود 8 ماه نتوانسته بودند آن را شناسایی کنند .

در جریان ویروس دوکو2 نیز کسپرسکی توسط این ویروس هک شده بود و مدت 8 ماه سرورها و شبکه کسپرسکی آلوده شده بودند و دوکو2 اطلاعات مورد نظرش را شنود و سرقت میکرد.

در جریان حفاظت در برابر باج افزارها نیز آنتی ویروس های کسپرسکی برخلاف ادعاهای این شرکت، قدرت حفاظتی مناسبی ندارند و تاکنون هزاران مشتری این شرکت با انواع مختلفی از باج افزارها آلوده شده اند و در موارد زیادی یا به طور کلی اطلاعات خود را از دست داده اند و یا مجبور به پرداخت باج به خلافکاران سایبری شده اند.



تهیه:

واحد آموزش و اطلاع رسانی
www.ddn.ir
www.NOvirus.ir

اخبار مرتبط :

دلایل ترس Kaspersky از Webroot چیست؟


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران