تبلیغات
دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها - ادامه روند خبرسازی شرکت شیاد کسپرسکی
 
دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
امنیت، هدیه ما به شماست.
                                                        
درباره وبلاگ

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و آموزش در حوزه آنتی ویروس ها

Durantash Information Security News Agency

www.DISNA.ir

مدیر وبلاگ : دیسنا www.DISNA.ir
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg

به گزارش دیسنا ، شرکت روسی کسپرسکی که در سالهای اخیر به صدها روش مختلف متوصل شده تا کاربران ایرانی را فریب داده تا محصولاتش را خریداری کنند ، همزمان با ظهور نسخه های جدیدیتر باج افزارها و مخصوصآ باج افزار WannaCry دوباره بر خبرسازی تمرکز کرده است .


امروزه اکثر مشتریان محصولات این شرکت روسی در گروه ها و فرومهای مختلف برای گرفتن پاسخ سوالات و رفع مشکلاتشان سرگشته و پخش شده اند تا شاید کسی باشد که بتواند مشکلاتشان را رفع کند .

ولی چند مورد از خبرسازی های ناسالم و نادرست روزهای اخیر به شکلهای زیر صورت گرفته :

1- معرفی ابزارها و آنتی ویروسهایی برای شناسایی و مقابله با باج افزار WannaCry

در این اخبار سعی شده با تعریف و تمجیدهای نامعلوم و غیر معارف از کسپرسکی خریداران را به خرید محصولات این شرکت روسی ترغیب کنند .

نکته جالب اینکه سعی شده از نام شرکتهای مطرح امنیتی مانند ترندمیکرو به صورتی که منافع تبلیغاتی کسپرسکی تامین می شود ، سوء استفاده شود .

2- مصاحبه با شرکای کسپرسکی

خبرسازی دیگری که صورت گرفته مصاحبه درباره ویروس باج افزار WannaCry با شرکای کسپرسکی است .

به خبرنگاران حوزه فناوری پیشنهاد میکنم هنگام تهیه خبر  و گزارش و دریافت نظرات و پیشنهادات به سراغ شرکتهای پیشرو و مطرح امنیتی بروند .

میتوان گفت کسپرسکی و شرکایش در جایگاهی نیستند که درباره مسائل حوزه امنیت سایبری اظهار نظر کنند مخصوصآ با سابقه ای که دارند . ( دستکاری و سانسور اخبار )

سازمان نظام صنفی رایانه ای " استان تهران " از جمله مکانهایی است که به شدت تحت تاثیر و نفوذ شرکای کسپرسکی قرار دارد و با رسانه های فناوری با هدف تامین منافع کسپرسکی لابی میکند .

3- مرکز ماهر

وب سایت مرکز ماهر یکی از مراکزی است که در طول سالهای اخیر صدها خبر به نقل از کسپرسکی منتشر کرده و یا تعریف و تمجیدهای نامتعارفی از این شرکت روسی داشته .

هم در بخش انتشار و نگارش اخبار و هم سانسور اخبار شرکتهای مطرح و پیرو امنیتی به خوبی سیاستهای کسپرسکی را رعایت کرده است .

در طول هفته های اخیر دهها خبر به نقل از این مرکز در رسانه ها منتشر شده .

مرکز ماهر به عنوان مرکز سرت ایران وظایفی بر عهده دارد که متاسفانه چندان مورد توجه مسئولین وب سایتش نیست .


4- پادویش ( آنتی ویروس ایرانی )

شاید برای شما جالب باشد که چگونه ناگهان این ضد ویروس ایرانی مورد توجه برخی رسانه ها قرار گرفته و اتفاقآ در خبرپراکنی پیرامون باج افزار WannaCry نیز اخبار آن به سرعت منتشر شده است .

معمای توجه ویژه به این ضد ویروس برمیگردد به قرارداد فروش انحصاری شرکت تولیدکننده پادویش با یکی از شرکای شرکت کسپرسکی .

کسپرسکی که به دلیل کیفیت پایین محصولاتش و عدم ارائه پشتیبانی مناسب در کنار سابقه کلاهبرداری ، انتشار اخبار کذب ، سوء استفاده از نام و لوگوی شرکتهای دیگر ، استعفای طیف وسیعی از کارمندان ، تعطیلی برخی دفاتر منطقه ای و از دست دادن تعداد زیادی از نمایندگانش ، با مشکلات جدی در فروش محصولاتش روبرو است  ، در یکی دو سال اخیر تلاش کرده تا کمی روشهای تبلیغاتی و خبرپراکنی خود را تغییر داده و از شیوه های دیگری برای فریب کاربران و مصرف کنندگان آنتی ویروس استفاده کند .

نباید فراموش کنیم که شرکای رسانه ای کسپرسکی در زمانهای مختلف تلاش میکنند تا با راه اندازی کمپینهای خبری و انتشاز اخبار نادرست ، به شرکتهای مطرح و پیشرو امنیتی حمله کرده و آنها را نامطمئن جلوه دهند .

جالب است بدانید سمت و هدف همه این خبرپراکنی ها و شایعات شرکت دورانتاش می باشد .

دورانتاش زمانی یکی از نمایندگان کسپرسکی در ایران بود که به دلیل فعالیت خبری کسپرسکی بر ضد این شرکت و از طرفی کلاهبرداری چند هزار دلاری کسپرسکی از نمایندگانش ، همراه با دهها نماینده دیگر کسپرسکی در دیگر کشورها ، با این شرکت روسی قطع ارتباط کرد .

ارائه محصولات معتبر آنتی ویروس مخصوصآ برندهای مطرح امنیتی باعث شد تا کسپرسکی و شرکایش رسمآ بر علیه شرکت دورانتاش اقدام به خبرپراکنی و شایعه پراکنی کنند .

فریب فعالان رسانه ای و لابی با رسانه ها با هدف دستکاری و سانسور اخبار ، از جمله فعالیتهای شرکت روسی کسپرسکی می باشد تا مانع آشنایی کاربران و مصرف کنندگان آنتی ویروس با شرکتهای مطرح و پیشرو تولیدکننده و توزیع کننده آنتی ویروس شوند .


راستی دفتر روابط عمومی کسپرسکی کجاست ؟

این دفتر هم اکنون در قالب نامهایی مانند دیده بان آی تی ، افتانا ، دیده بان فناوری که اقدام به انتشار کتابهای " کتاب سال امنیت " و " کتاب سال بانکداری الکترونیک " نموده ، مشغول به فعالیت می باشد .



دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران





نوع مطلب : تحلیل و بررسی، 
برچسب ها : اخبار، آنتی ویروس، کاسپرسکی، کسپرسکی، ضد ویروس، لایسنس، آپدیت،
لینک های مرتبط :




یکشنبه 29 مرداد 1396 01:57 ب.ظ
من طرفدار کسپر نیستم ولی اینطور هم درست نیس ک ازش بد گفته بشه .. آنتی ویروسا دیگه اگه حرفی برای گفتن داشته باشن در عمل میگن نه اینکه بیان پشت سرمجموعه دیگه حرف بزنن ..

شرکتی ک بخواد شرکتی دیگه ای رو خراب کنه نباید بهش اعتماد کرد...
دیسنا www.DISNA.irکسپرسکی با همکاری شرکای تجاری و تبلیغاتی و رسانه ایش هم تلاش داره شرکت دورانتاش رو خراب کنه و هم جلوی انتشار اخبار و آگهی هاش رو بگیره و هم کاربرهای ایرانی رو فریب بده .
چهارشنبه 18 مرداد 1396 01:05 ب.ظ
طی صحبت های ک با شرکتها و ادارات شده هیچ کس از پادویش که خود را ایرانی می داند و در واقع موتورهای جستجوگرش مال خودش نیست استفاده نمیکند ولی بزور به خیلی از جاها فروخته اند واگر ببینید تعدادش زیاد میشود مطئن باشید با این رویکرد ک ایرانی است به مردم و بزور به ادارات ومجموعه های دیگه میفروشند ، اگر واقعا ساخت ایران باشد مطئن باشید همه استقبال میکنند از خرید همچین محصول بومی ، اما این آنتی ویروس مال ایران نیست و به اسم ایرانی فروش می رود.
دیسنا www.DISNA.irسلام


فرمودین : " اگر واقعا ساخت ایران باشد مطئن باشید همه استقبال میکنند . "





کلآ چیزی که نوشتین سر و ته نداره و به قولی بی محتوی هستش .

یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 05:53 ب.ظ
آنتی کریپتوی شرکت امن پرداز سازنده آنتی ویروس پادویش سازمان مارو نجات داد. تنها یک کلاینت ضد باجگیر پادویش رو نداشت که همون هم آلوده شد.
دیسنا www.DISNA.irحتمآ ساده ترین موارد امنیتی رو رعایت نکردین و ضد ویروس معتبر و با کیفیت نداشتین .


بهر حال خیلیا تو نت و فرومها از این شعارا میدن و سیستم بازاریابی شایعه سازی رو در پیش گرفتن .


به ی مدیر خبره امنیت یا شبکه بگی پادویش با پس گردنی میندازتت بیرون .

یک درصد فکر کن ی متخصص روی سیستمی که موارد امنیتی رعایت میشه و باید هم رعایت بشه و ضد ویروس یکی از کمپانی های امنیتی رو داره بیاد از این نرم افزارها نصب کنه .


الان هم چون پادویش رفته با نماینده کسپرسکی قرارداد بسته دارن تبلیغ میکنن . به قولی زور الکی میزنن . بجزء عده ای آماتور کسی سراغ این محصولات نمیره .

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.