دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی آنتی ویروس ها

http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg

به گزارش دیسنا ، شرکت روسی کسپرسکی که در سالهای اخیر به صدها روش مختلف متوصل شده تا کاربران ایرانی را فریب داده تا محصولاتش را خریداری کنند ، همزمان با ظهور نسخه های جدیدیتر باج افزارها و مخصوصآ باج افزار WannaCry دوباره بر خبرسازی تمرکز کرده است .



امروزه اکثر مشتریان محصولات این شرکت روسی در گروه ها و فرومهای مختلف برای گرفتن پاسخ سوالات و رفع مشکلاتشان سرگشته و پخش شده اند تا شاید کسی باشد که بتواند مشکلاتشان را رفع کند .

ولی چند مورد از خبرسازی های ناسالم و نادرست روزهای اخیر به شکلهای زیر صورت گرفته :

1- معرفی ابزارها و آنتی ویروسهایی برای شناسایی و مقابله با باج افزار WannaCry

در این اخبار سعی شده با تعریف و تمجیدهای نامعلوم و غیر معارف از کسپرسکی خریداران را به خرید محصولات این شرکت روسی ترغیب کنند .

نکته جالب اینکه سعی شده از نام شرکتهای مطرح امنیتی مانند ترندمیکرو به صورتی که منافع تبلیغاتی کسپرسکی تامین می شود ، سوء استفاده شود .

2- مصاحبه با شرکای کسپرسکی

خبرسازی دیگری که صورت گرفته مصاحبه درباره ویروس باج افزار WannaCry با شرکای کسپرسکی است .

به خبرنگاران حوزه فناوری پیشنهاد میکنم هنگام تهیه خبر  و گزارش و دریافت نظرات و پیشنهادات به سراغ شرکتهای پیشرو و مطرح امنیتی بروند .

میتوان گفت کسپرسکی و شرکایش در جایگاهی نیستند که درباره مسائل حوزه امنیت سایبری اظهار نظر کنند مخصوصآ با سابقه ای که دارند . ( دستکاری و سانسور اخبار )

سازمان نظام صنفی رایانه ای " استان تهران " از جمله مکانهایی است که به شدت تحت تاثیر و نفوذ شرکای کسپرسکی قرار دارد و با رسانه های فناوری با هدف تامین منافع کسپرسکی لابی میکند .

3- مرکز ماهر

وب سایت مرکز ماهر یکی از مراکزی است که در طول سالهای اخیر صدها خبر به نقل از کسپرسکی منتشر کرده و یا تعریف و تمجیدهای نامتعارفی از این شرکت روسی داشته .

هم در بخش انتشار و نگارش اخبار و هم سانسور اخبار شرکتهای مطرح و پیرو امنیتی به خوبی سیاستهای کسپرسکی را رعایت کرده است .

در طول هفته های اخیر دهها خبر به نقل از این مرکز در رسانه ها منتشر شده .

مرکز ماهر به عنوان مرکز سرت ایران وظایفی بر عهده دارد که متاسفانه چندان مورد توجه مسئولین وب سایتش نیست .


4- پادویش ( آنتی ویروس ایرانی )

شاید برای شما جالب باشد که چگونه ناگهان این ضد ویروس ایرانی مورد توجه برخی رسانه ها قرار گرفته و اتفاقآ در خبرپراکنی پیرامون باج افزار WannaCry نیز اخبار آن به سرعت منتشر شده است .

معمای توجه ویژه به این ضد ویروس برمیگردد به قرارداد فروش انحصاری شرکت تولیدکننده پادویش با یکی از شرکای شرکت کسپرسکی .

کسپرسکی که به دلیل کیفیت پایین محصولاتش و عدم ارائه پشتیبانی مناسب در کنار سابقه کلاهبرداری ، انتشار اخبار کذب ، سوء استفاده از نام و لوگوی شرکتهای دیگر ، استعفای طیف وسیعی از کارمندان ، تعطیلی برخی دفاتر منطقه ای و از دست دادن تعداد زیادی از نمایندگانش ، با مشکلات جدی در فروش محصولاتش روبرو است  ، در یکی دو سال اخیر تلاش کرده تا کمی روشهای تبلیغاتی و خبرپراکنی خود را تغییر داده و از شیوه های دیگری برای فریب کاربران و مصرف کنندگان آنتی ویروس استفاده کند .

نباید فراموش کنیم که شرکای رسانه ای کسپرسکی در زمانهای مختلف تلاش میکنند تا با راه اندازی کمپینهای خبری و انتشاز اخبار نادرست ، به شرکتهای مطرح و پیشرو امنیتی حمله کرده و آنها را نامطمئن جلوه دهند .

جالب است بدانید سمت و هدف همه این خبرپراکنی ها و شایعات شرکت دورانتاش می باشد .

دورانتاش زمانی یکی از نمایندگان کسپرسکی در ایران بود که به دلیل فعالیت خبری کسپرسکی بر ضد این شرکت و از طرفی کلاهبرداری چند هزار دلاری کسپرسکی از نمایندگانش ، همراه با دهها نماینده دیگر کسپرسکی در دیگر کشورها ، با این شرکت روسی قطع ارتباط کرد .

ارائه محصولات معتبر آنتی ویروس مخصوصآ برندهای مطرح امنیتی باعث شد تا کسپرسکی و شرکایش رسمآ بر علیه شرکت دورانتاش اقدام به خبرپراکنی و شایعه پراکنی کنند .

فریب فعالان رسانه ای و لابی با رسانه ها با هدف دستکاری و سانسور اخبار ، از جمله فعالیتهای شرکت روسی کسپرسکی می باشد تا مانع آشنایی کاربران و مصرف کنندگان آنتی ویروس با شرکتهای مطرح و پیشرو تولیدکننده و توزیع کننده آنتی ویروس شوند .


راستی دفتر روابط عمومی کسپرسکی کجاست ؟

این دفتر هم اکنون در قالب نامهایی مانند دیده بان آی تی ، افتانا ، دیده بان فناوری که اقدام به انتشار کتابهای " کتاب سال امنیت " و " کتاب سال بانکداری الکترونیک " نموده ، مشغول به فعالیت می باشد .



دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران