دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
امنیت، هدیه ما به شماست.
                                                        
درباره وبلاگ

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و آموزش در حوزه آنتی ویروس ها

Durantash Information Security News Agency

www.DISNA.ir

مدیر وبلاگ : دیسنا www.DISNA.ir
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

  دیجی کالا :: نقد و بررسی و فروش آنلاین کالای دیجیتال  

دیجی کالا پر بازدیدترین فروشگاه اینترنتی ایرانی است .

ولی جالب است که این وب سایت هم اقدام به فروش و توزیع نسخه های جعلی نرم افزارهای آنتی ویروس نموده .

دیجی کالا با تکیه بر انتشار فارسی نقد و بررسی محصولات سخت افزاری ( موبایل ، نوت بوک و دوربینهای دیجیتالی ) و فروش این تجهیزات به صورت آنلاین توانسته مخاطبان زیادی پیدا کند .

به گزارش دیسنا به نقل از دیجی کالا ، ولی این وب سایت سابقه خوبی در فروش نرم افزارهای آنتی ویروس ندارد .

دیجی کالا ( Digikala ) در ابتدا فقط محصولات سخت افزاری ارائه می داد .

سابقه عرضه آنتی ویروس توسط وب سایت دیجی کالا :

در ابتدا یک شرکت معتبر ایرانی توزیع کننده آنتی ویروس پیشنهاد ارائه نسخه های اصلی و معتبر آنتی ویروس را به مدیران دیجی کالا ارائه داد که با برخورد نامناسب و غیر حرفه ای مدیران دیجی کالا روبرو شد .

پس از مدتی این سایت ناگهان اقدام به عرضه آنتی ویروس های خانگی شرکت روسی کسپرسکی با گارانتی آواژنگ سیستم نمود .


ولی این وضعیت دوام چندانی نداشت .

عدم استقبال از ضد ویروس های کسپرسکی و مشکلاتی که این شرکت روسی برای نمایندگان و فروشندگانش به وجود آورد باعث شد تا دیجی کالا کسپرسکی را حذف و پس از مدتی محصولات چند شرکت ضد ویروس دیگر را در طول یک دوره یکی دو ساله به وب سایتش اضافه کند .

حتمآ میدانید نزدیک به 2 سال است که آواژنگ سیستم نیز دیگر آنتی ویروس های خانگی کسپرسکی را ارائه نمی دهد .

از آنتی ویروسهایی که سپس در وب سایت دیجی کالا ارائه شد میتوان به آنتی ویروسهای نود32 ، بیت دیفندر و پاندا اشاره کرد .


البته در زمان اضافه شدن آنتی ویروس های هر شرکت ، آنتی ویروس های شرکت قبلی تقریبآ در وب سایت این شرکت به وضعیت " موجود نیست ." در آمدند و یا حذف شدند .

برای مدتی نیز دیجی کالا اقدام به عرضه یک نسخه آنتی ویروس نورتون سایمنتک " البته با گارانتی یکی از فروشندگان کسپرسکی " نمود .

به نظر شما چرا وب سایت دیجی کالا چند ماهی است که وضعیت فروش و موجود بودن آنتی ویروس هایش را به حالت " موجود نیست " در آورده و یا برخی از آنتی ویروس ها را نیز از وب سایتش حذف کرده ؟

آیا دلیل این کار مشکلاتی است که آنتی ویروس ها و یا توزیع کننده های آنها برای دیجی کالا و مشتریانش ایجاد کرده اند ؟

نکته دیگر وجود آنتی ویروسهایی مانند آوست ( که بر روی ایران قابل استفاده نبوده و سرویس ثبت و بروزرسانی در ایران ندارند. ) و آنتی ویروسهای مکافی ( که توزیع کننده معتبر در ایران ندارند. ) در وب سایت دیجی کالا ست .

البته ایراد از مدیران وب سایت دیجی کالا نیست .

میتوان حدس زد که مدیران فروشگاه آنلاین دیجی کالا تخصص و تبحر کافی برای فعالیت در حوزه محصولات امنیتی و آنتی ویروس را نداشته و بدتر اینکه حتی در انتخاب شرکای تجاری نیز دچار اشتباه شدند .

همانطور که میدانید بازار آنتی ویروس مخصوصآ در ایران پیچیدگی ها و آشفتگی های خاص خود را دارد .

برای نمونه در حالی که شرکت روسی کسپرسکی فضای زیادی از تبلیغات و اخبار وب سایتهای خبری و نشریات را به خود اختصاص داده و از حمایت برخی از اعضای اصلی سازمان نظام صنفی رایانه ای " استان تهران " نیز که خود فروشنده کسپرسکی نیز هستند برخوردار است ، به روشنی از مشتریان و نمایندگانش کلاهبرداری میکند و قادر به ارائه پشتیبانی به مشتریانش نیست .

البته شاید در جهت تبلیغات این حمایتها موثر باشد ولی این مسئله باعث نشده تا جلوی کاهش فروش آنتی ویروس های این شرکت کلاهبردار روسی گرفته شود .

این جدا از بحث کیفیت پایین محصولات این شرکت روسی و استفاده از تکنولوژی های از رده خارج و قدیمی در آنتی ویروس هایش است که فقط برای تبلیغات آنها را بر روی آنتی ویروس هایش قرار داده تا کاربرانی که اطلاعات درستی درباره آنتی ویروس ها ندارند را به خرید محصولاتش ترغیب کند .
  ( در خبرهای پیشین دیسنا همه مطالب فوق به دقت بررسی شده است . )

و یا محصولات آنتی ویروسی که شاید در کنار کسپرسکی تبلیغات داشته باشند ، ولی کیفیت لازم و مورد نیاز مشتریان و کاربران ایرانی آنتی ویروس را ندارند .

البته دیجی کالا سعی نمود تا با ارائه بهترین برندهای آنتی ویروس مانند نورتون  سایمنتک ، نیاز مشتریان را به درستی پاسخ دهد ، ولی خرید و عرضه آنتی ویروسهای نورتون سایمنتک با گارانتی نامعتبر باعث شد تا اعتبار این وب سایت فروشنده آنلاین بیش از گذشته خدشه دار شود .

ولی مسئله بسیار جالبی که چندی پیش ما با آن روبرو شدیم با بقیه موارد تفاوت چشمگیری داشت .



عرضه آنتی ویروسهای جعلی و تقلبی توسط دیجی کالا که پربازدیدترین وب سایت فروشگاه آنلاین ایرانی است و خود مدعی است معتبرترین وب سایت فروشگاه آنلاین تجهیزات دیجیتالی است .

چیزی که شاید هیچوقت فکرش را هم نمیکردید .

البته دیجی کالا اولین فروشگاه اینترنتی دارنده نماد اعتماد نیست که اقدام به عرضه نسخه های جعلی و تقلبی نرم افزارهای آنتی ویروس میکند .

پیش از این شرکت دورانتاش ( از معتبرترین و پیشرو ترین نمایندگان و توزیع کنندگان آنتی ویروس در ایران ) و دیسنا ( اولین وب سایت فارسی تخصصی آنتی ویروس ها و تهدیدات سایبری ) به خریداران آنتی ویروس هشدار داده بودند که داشتن نماد اعتماد و یا لوگوی پلیس فتا و یا بازدید بالای یک وب سایت نمیتواند نشان دهنده معتبر بودن آن سایت و فروشگاه اینترنتی باشد .

آیا داشتن نشان نماد اعتماد کافی است ؟

ارائه آنتی ویروس های جعلی و تقلبی توسط وب سایت پر بازدید و معروف دیجی کالا بیش تر از هر زمانی مشخص میکند که کاربران ایرانی باید دقت بسیار زیادی در انتخاب و خرید محصول آنتی ویروس مورد نظر خود داشته باشند .


دلایل دیسنا برای انتشار این خبر :

1- ارائه آموزش و اطلاعات لازم به کاربران و خریداران ایرانی آنتی ویروس .

2- دلیل دوم را مدیران دیجی کالا میدانند و شاید خودتان حدس بزنید .

اخبار مرتبط :


آنتی ویروس " ترند میکرو " بخریم یا " بیت دیفندر " ؟








نوع مطلب : اخبار شرکتها، آموزشی، 
برچسب ها : لایسنس، تمدید، آپدیت، آفلاین، آنلاین، ضد ویروس، ویروس یابی،
لینک های مرتبط :




نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic