دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

    logo

همانطور که میدانید دیسنا { وب سایت خبری و آموزشی حوزه امنیت اطلاعات و آنتی ویروس ها } نتایج برخی از تستها و مقایسه های نرم افزارهای آنتی ویروس را منتشر میکند .

ولی با نگاهی به خبرهایی که تاکنون توسط دیسنا منتشر شده خواهید دید که در زیر همه آنها این جمله ذکر شده که " نتایج تستهای مقایسه ای فقط جهت اطلاع رسانی منتشر شده و مورد تائید دیسنا نمی باشد . "

یکی از وب سایتهای تست و مقایسه آنتی ویروسهای ، وب سایت AV-Comparatives یا به اختصار AV-C است .

دلایل مختلفی وجود دارد که ما معتقدیم وب سایت تست آنتی ویروس AV-C معتبر نبوده و نتایج تستها و مقایسه های آن دارای ایرادات مختلفی است .

1- خروج شرکتهای آنتی ویروس مخصوصآ غول آنتی ویروس Norton Symantec  :

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده تا اعتقاد داشته باشیم نتایج وب سایت تست و مقایسه آنتی ویروس ها AV-C معتبر و قابل استناد نباشد ، خروج بزرگترین و پرفروش ترین شرکت آنتی ویروس دنیا ، یعنی سایمنتک است .

شرکت سایمنتک سازنده آنتی ویروسهای خانگی با نام نورتون است .

تا امروز شرکتهای دیگری مانند کوئیک هیل ، جی دیتا ، نورمن و وب روت نیز از تستهای وب سایت AV-Comparatives خارج شده اند .

2- سوء استفاده از نام و اعتبار شرکتهای آنتی ویروس :

نمونه بارز سوء استفاده وب سایت AV-C ، مربوط به سوء استفاده از نام و اعتبار کمپانی Symantec است .

در حالی که شرکت Symantec مدت 2-3 سالی است که از تستهای وب سایت AV-Comparatives خارج شده ، ولی این سایت به طور غیر قانونی و بدون اجازه از آنتی ویروس های نورتون سایمنتک در برخی تستهایش استفاده کرده .

یک نمونه آن تست File Detection Rate ماه سپتامبر 2013 است . لینک

به نظر شما وقتی یک شرکت از تستهای سایت AV-C به طور رسمی خارج شده ، چرا این سایت باید دوباره نام آنتی ویروس های آن شرکت را در برخی تستهایش بیاورد ؟

3- ردپای سوء استفاده از نام و اعتبار کمپانی ترند میکرو ( پی سی سیلین ) :

همانطور که میدانید شرکت ترندمیکرو که با نام پی سی سیلین نیز شناخته می شود یکی از بزرگترین ، پر فروش ترین و محبوب ترین شرکتهای آنتی ویروس دنیاست .

وب سایت AV-C سال گذشته ( 2012 و 2013 ) برای چند ماه نام آنتی ویروسهای Trend Micro را در صدر تستهایش در کنار نامهایی مانند بیت دفندر و یا کسپرسکی منتشر میکرد .

ولی جالب است پس از چند ماه دوباره این وب سایت به حالت قبل برگشت و آنتی ویروسهای ترند میکرو را جزء ضعیف ترین محصولات آنتی ویروس منتشر میکند و یا حتمآ نام یکی از شرکتهای بیت دفندر یا کسپرسکی را در کنار ترند میکرو می آورد .

به نظر ما مدیران وب سایت AV-C سعی دارند تا با استفاده از نام و اعتبار غول آنتی ویروس ترند میکرو برای دیگر شرکتهای امنیتی و همچنین وب سایت خود که از خروج آنتی ویروسهایی مانند سایمنتک به شدت آسیب دیده تبلیغ کند .

4- خروج کمپانی آمریکایی آنتی ویروس Webroot از تستهای آنتی ویروسی AV-C :

هر چند همان خروج آنتی ویروسهای Symantec Norton نیز از تستهای وب سایت AV-Comparatives برای این وب سایت بسیار گران تمام شده ، ولی سال گذشته بود که شرکت Webroot نیز اعلام کرد دیگر در تستهای این وب سایت حضور نخواهد یافت .

شرکت امنیتی Webroot بزرگترین شرکت خصوصی آمریکایی عرضه کننده سرویسهای امنیتی و آنتی ویروس در دنیاست .

برخی از بزرگترین غولهای فناوری مانند Cisco , F5 Network و Palo Alto از سرویسها و محصولات Webroot استفاده میکنند و با این شرکت همکاری نزدیکی دارند .

Webroot سازنده سبکترین و کم حجم ترین و سریعترین آنتی ویروس دنیاست و دارنده شبکه حفاظتی هوشمند کلود با نام Webroot Intelligent Network است .


5- معرفی شرکت ژاپنی ترند میکرو ( Trend Micro ) به عنوان یک شرکت آمریکایی :

چندی پیش وب سایت AV-Comparatives نتایج مقایسه ای را منتشر کرد که مثلآ هر آنتی ویروس چه اطلاعاتی را برای سرورهای آن شرکت آنتی ویروس ارسال میکند .

جدا از درستی یا نادرستی گزارش منتشر شده ، در جدول آن گزارش شرکت ژاپنی ترند میکرو به عنوان یک شرکت آمریکایی معرفی شده .

چرا باید وب سایت AV-C شرکت ژاپنی ترندمیکرو را یک شرکت آمریکایی معرفی کند .

بد نیست بدانید از زمان ارائه نسخه های اصلی و معتبر آنتی ویروس های شرکت ترند میکرو در ایران توسط شرکت دورانتاش ، کسپرسکی و نمایندگانش سعی دارند یا صحبتی از ترند میکرو نکنند و یا این شرکت را یک شرکت آمریکایی معرفی کنند و به هر طریق ممکن کاربران را از خرید محصولات ترند میکرو دورانتاش منصرف کنند .

ولی چرا برخی اشخاص و شرکتها ترند میکرو را شرکتی آمریکایی معرفی میکنند ؟

برخی شاید از روی ناآگاهی این کار را انجام دهند .

ولی برخی وب سایتها و شرکتها سالهاست بر ضد آنتی ویروسهای شرکتهای آمریکایی اخبار و اطلاعات نادرست و نامعتبر منتشر میکنند .

با قرار گرفتن ترند میکرو در لیست آنتی ویروسهای آمریکایی ، کار این اشخاص و شرکتها برای فریب کاربران بسیار ساده تر می شود .

توزیع لایسنسها و نسخه های جعلی و تقلبی آنتی ویروس های غولهای امنیتی از جمله سیاستهای برخی اشخاص و شرکتها برای بدنام کردن برندهای معتبر امنیتی است و به همین دلیل است شرکت دورانتاش هشدار داده به شدت مراقب شرکتها و وب سایتهای فروشنده آنتی ویروس مخصوصآ آنهایی که با کسپرسکی ارتباط دارند باشند .

امروز سیاستهای خبری و تبلیغاتی شرکتهای آنتی ویروس بسیار پیچیده است .

در حالی که برخی شرکتها مانند آویرا ، بیت دفندر ، کسپرسکی و پاندا سعی دارند تا سهم بیشتری از بازار آنتی ویروس را از آن خود کنند ، غولهای معتبر و بزرگ امنیتی مانند سایمنتک و مکافی با آگاهی از عدم توانایی این شرکتها در ارائه محصولات و سرویسهای مورد نیاز کاربران و شرکتها ، از این شرکتها برای متوقف کردن رشد و پیشروی شرکتهایی مانند ترند میکرو استفاده میکنند  .

دقیقآ شرکت ترند میکرو نیز از برخی شرکتها مانند کسپرسکی برای پیشروی بیشتر در بازار آنتی ویروس بهره برده .

هر شخص و شرکتی که برای 1 یا 2 سال از آنتی ویروسهای شرکتهایی که دارای کیفیت لازم نیست استفاده کرده در نهایت به یکی از آنتی ویروسهای ترند میکرو ، سایمنتک و مکافی مهاجرت کرده و در این بین این 3 شرکت بر سر تصاحب بازار به شدت رقابت دارند .

در طرف دیگر شرکت امنیتی Webroot نیز با ارائه محصولات آنتی ویروسی بسیار متفاوت و شگفت انگیز با نام Webroot Secure Anywhere سعی کرده تا کاربران فضای مجازی را وارد دنیایی بسیار متفاوت از آنتی ویروسها کرده و طیف دیگری از کاربران خانگی و شرکتی را به خرید محصولاتش ترغیب کند .

بهر صورت رقابت و همکاری در بازار محصولات امنیتی و آنتی ویروس به شرایط بسیاری بستگی دارد که فقط تعداد کمی از متخصصین خبره بازاریابی و مارکتینگ قادر به درک و تجزیه و تحلیل آن هستند .

این در حالی است که برخی شرکتها مانند شرکت روسی کسپرسکی با اجرای سیاستهای خاص خبری ، تبلیغاتی و فریبکاری و کلاهبرداری سعی در جلب مشتری و فروش محصولاتشان دارند .

اخبار مرتبط :

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .