دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
امنیت، هدیه ما به شماست.
                                                        
درباره وبلاگ

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و آموزش در حوزه آنتی ویروس ها

Durantash Information Security News Agency

www.DISNA.ir

مدیر وبلاگ : دیسنا www.DISNA.ir
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

 Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan
باز هم خبر از شرکت روسی کسپرسکی با آن سابقه درخشان در فریبکاری ، کلاهبرداری ، ارائه اطلاعات نادرست و توزیع آنتی ویروسهای جعلی و تقلبی و سوء استفاده از نام شرکتهای فناوری و حتی نام نمایندگان پیشین خودش .

بررسی لیست نمایندگان کسپرسکی که در سایت این شرکت درج شده نشان می دهد در طول این سالها این لیست به طور مداوم دچار تغییر و تحولات بسیار بوده .


ولی آنچه بسیار جالب توجه است وجود بی نظمی و آشفتگی در ترتیب درج نام نمایندگان در وب سایت این شرکت روسی مخصوصآ پس از اواخر سال 2009 است . یعنی زمانی که این شرکت برای اولین بار از نمایندگان و مشتریانش کلاهبرداری کرد .

ولی چرا کسپرسکی پس از آن هیچگاه براساس یک نظم و ترتیب نام نمایندگانش را در سایتش درج نکرده ؟

کسپرسکی برای این بی نظمی و آشفتگی چه دلایل دارد ؟

1- ترغیب کاربران به بازدیدهای مداوم از وب سایت کسپرسکی .

حقیقت این است که آنتی ویروسهای کسپرسکی برخلاف تبلیغات و ادعاهای خود این شرکت مشتری چندانی ندارند .

کسپرسکی از لحاظ فروش به طور یقین پس از شرکتهای ترند میکرو ، سایمانتک ، مکافی ، وب روت ، سوفوس ، ای وی جی ، بیت دفندر ، پاندا و اف-سکیور قرار دارد .
مخصوصآ که به دلیل کیفیت بسیار پایین محصولات و ارائه خدمات پشتیبانی و قطع ارتباط نمایندگان ، قطعآ این شرکت در این سالها با کاهش شدید فروش روبرو بوده و بخش قابل ملاحظه ای از همان اندک مشتریانش را نیز از دست داده .

با این شیوه ( یعنی تغییران مداوم در لیست نمایندگان ) همان اندک مشتریان هم برای مشاهده لیست نمایندگان و تغییرات مداومی که در سایت مشاهده میکنند بارها و بارها به سایت این شرکت مراجعه میکنند و این باعث می شود رنکینگ و رتبه سایت کسپرسکی افزایش یابد .

برخی کاربران ساده لوح نیز فکر میکنند افزایش رتبه وب سایت یعنی محبوبیت و پر فروش بودن .

در حقیقت کسپرسکی از تکنیکهای روانی برای تبلیغات غیر مستقیم بهره می برد .

2- سرپوش گذاشتن بر قطع ارتباط نمایندگان .

آشفتگی و بی نظمی در لیست نمایندگان باعث می شود وقتی شرکتی با این شرکت روسی ارتباطش را قطع کرد فقط عده بسیار کمی از کاربران و آنهم کاربرانی که دقت بیشتری دارند متوجه قطع ارتباط نمایندگان شوند .

از طرفی از آنجایی که اصولآ کاربران حرفه ای و تیزهوش سراغ آنتی ویروسهای شرکتی مانند کسپرسکی با آن سابقه و کیفیت نمی رود ، پس کسی متوجه نمی شود . مگر اینکه شخص یا سایتی باشد که این شرکت را زیر نظر داشته باشد و دقیق باشد .

از طرفی این آشفتگی کمک میکند تا نام نماینده ای که قطع ارتباط کرده چند هفته یا حتی چند ماه بیشتر در سایت این شرکت روسی بماند .

برای نمونه نمایندگانی که از کسپرسکی جدا شده اند حدود 3 تا 6 ماه بعد نامشان از سایت کسپرسکی حذف شد و بارها و بارها اسم این نماینده ها در سایت کسپرسکی بالا و پایین میشد .

نمونه واضح آن نام شرکت گلدن سیستم ( Golden System )  است که بیش از 1 سال است ارتباط با کسپرسکی را قطع کرده ولی حدود 6 ماه است نامش از سایت کسپرسکی حذف شده .

3- هموار تر شدن راه سوء استفاده :

دلیل دیگر بی نظمی در ترتیب لیست نام نمایندگان کسپرسکی این مسئله است که اگر قرار شد نام شرکتی که با کسپرسکی ارتباط ندارد در بین نام نمایندگانش درج شود ، زمان زیادی می برد تا آن شرکت بخواهد متوجه شود و کسپرسکی فرصت حذف بی سروصدای نام را دارد .

برای نمونه در اکتبر 2013 و همزمان با نمایشگاه جیتکس 2013 در امارات و در حالی که حدود 8 ماه قبل ، شرکت Computerlinkme ارتباط با کسپرسکی را قطع کرده بود و نامش از سایت کسپرسکی نیز حذف شده بود ، کسپرسکی نام این شرکت را بدون اجازه در سایتش به عنوان نماینده در کشورهای افغانستان ، پاکستان و امارات درج کرد . ( در انتهای لیست )

البته پس از درج خبر این سوء استفاده ، کسپرسکی نام این شرکت را از وب سایتش حذف کرد .

 لینک ( کسپرسکی بالافاصله پس از انتشار خبر سوء استفاده اش در دیسنا ، نام شرکت Computerlinkme را از سایتش حذف کرد.)


4- پاسخ به وعده های داده شده به شرکتها و نمایندگان :

گاهی کسپرسکی با وعده و وعید شرکتی را به اینکه نماینده اش شود ترغیب میکند .

مثلآ اینکه نام آن شرکت را در ابتدای لیست میزند .

ولی از آنجایی که کسپرسکی به نمایندگانش اعتماد ندارد ( البته این حس بین کسپرسکی و نمایندگانش متقابل است .) مدام ترتیب لیست نامها را عوض میکند تا شرکتی نتواند اعتراض کند .

به این صورت زمان بسیار بیشتری طول میکشد تا آن شرکت که نماینده شده متوجه شود چطور فریب خورده .

در این بین قضیه همکاری شاتل و کسپرسکی بسیار آموزنده است .

کسپرسکی برای ترغیب شرکت شاتل به همکاری نام این شرکت ارائه دهنده سرویسهای اینترنتی را حدود 1 سال پیش از اینکه آغاز به فروش آنتی ویروسهای کسپرسکی کند ، در وب سایتش درج کرد .

ولی جالب است بدانید درست 3 ماه پس از آغاز فروش آنتی ویروسهای کسپرسکی توسط شاتل  ، این شرکت روسی در عین ناباوری نام شاتل را از لیست نمایندگان ایرانیش حذف کرد .

 لینک ( تحقیر شاتل توسط کسپرسکی روس .)


هر چند حدود 4-5 ماه پس از حذف نام شاتل از سایت کسپرسکی ، این شرکت نام ایران و همه نمایندگانش را از سایتش حذف کرد ، ولی رفتاری که کسپرسکی با نمایندگانش مانند شاتل داشت به خوبی نشان دهنده اهداف اصلی این شرکت کلاهبردار روس است .

شاید این شرکت روسی اهداف دیگری نیز از بی نظمی در شیوه درج نام نمایندگانش داشته باشد .

خوانندگان محترم این خبر اگر دلایل احتمالی دیگری برای این بی نظمی در سایت کسپرسکی به نظرشان می رسد میتوانند از طریق بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارند .


اخبار مرتبط :



دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .





نوع مطلب : تحلیل و بررسی، 
برچسب ها : کاسپرسکی، کسپراسکی، کسپراسکای، لایسنس، ضد ویروس، اپدیت، آنتی ویروس،
لینک های مرتبط :




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو