دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
امنیت، هدیه ما به شماست.
                                                        
درباره وبلاگ

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و آموزش در حوزه آنتی ویروس ها

Durantash Information Security News Agency

www.DISNA.ir

مدیر وبلاگ : دیسنا www.DISNA.ir
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan
سیاست اصلی دیسنا انتشار یادداشتهای خبری و آموزشی در حوزه امنیت اطلاعات ، شرکتها و محصولات معتبر امنیتی و آنتی ویروس است .

در این بین تعداد بسیار کمی از یادداشتهای
دیسنا درباره فعالیتهای شرکت روسی کسپرسکی و سیاستهای فروش و تبلیغات شرکتهاست که برای متخصصین قابل استفاده است .


البته انتشار این یادداشتها نیز با هدف ارائه آگاهی و آموزش به کاربران و مصرف کنندگان محصولات آنتی ویروس در ایران صورت گرفته تا کاربران با شیوه های فریب و کلاهبرداری در این حوزه نیز آشنا شوند .

ماجرای قرعه کشی سکه های طلا توسط کسپرسکی چیست ؟

همزمان با آغاز اردیبهشت 1393 ، شرکت روسی کسپرسکی از طریق نماینده فروش آنلاینش در ایران
، وعده جدیدی به خریداران آنتی ویروسهایش داده .

براساس این طرح به خریداران آنتی ویروسهای کسپرسکی وعده داده شده تا در قبال خرید آنتی ویروس در قرعه کشی هفتگی ربع سکه طلا شرکت داده می شوند .

این خبر با عناوین مختلف در وب سایتها منتشر شده تا تاثیر تبلیغاتی و خبری بیشتری بر روی کاربران داشته باشد که میتوان به عناوینی مانند : "
کسپرسکی به خریداران و تمدیدکنندگان آنلاین محصولات کسپرسکی جایزه می دهد ."  و یا "کسپرسکی بخرید، ربع سکه ببرید ." اشاره کرد .



طرح یک سوال :

آیا کسپرسکی میتواند با وعده قرعه کشی سکه طلا ، کاربران را به خرید محصولاتش ترغیب کند ؟

آنچه باعث می شود تا ارائه تخفیفهای زیاد و یا هدایای مختلف جایگاه کسپرسکی را حتی ضعیفتر از این چیزی که هست بشود ، شرایط امروز حاکم بر بازار آنتی ویروس ایران و آگاهی بیشتر خریداران ایرانی آنتی ویروس است که با چند سال گذشته تفاوت زیادی دارد .

- در طول این سالها کاربران ( خریداران آنتی ویروس مخصوصآ در ایران ) با شیوه های خبری ، تبلیغاتی و فریبکارانه کسپرسکی آشنا شده اند و فریب این شرکت و شرکتهایی که هم اکنون با کسپرسکی همکاری دارند را نمیخورند .

در این بین
شرکت دورانتاش ( از نمایندگان قدیمی کسپرسکی و از معتبرین توزیع کنندگان حال حاضر آنتی ویروس در ایران  ) و وب سایت خبری و آموزشی دیسنا ( وب سایتی که کسپرسکی خواهان توقف فعالیتش بود ) نقش زیادی در اطلاع رسانی سریع ، صحیح و شفاف به کاربران ایرانی داشته اند .

- امروزه خرید محصولات غولها و کمپانی های بزرگ و معتبر آنتی ویروس با گارانتی معتبر در ایران بسیار ساده شده .

- توزیع کننده اصلی آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر امنیتی شرایطی را فراهم کرده که تهیه محصول هم برای کاربران و خریداران آنتی ویروس و هم فروشندگان بازار بسیار ساده شده .

از جمله کمپانی های بزرگ و معتبر بین المللی که هم اکنون نسخه های اصلی و معتبر محصولاتشان در ایران ارائه می شود میتوان به شرکت ژاپنی ترند میکرو ( پی سی سیلین ) و نورتون سایمانتک اشاره کرد .

- هر چند شرکای کسپرسکی با شرکتهای خاص و محدودی به صورت مدیریت شده همکاری خبری و تبلیغاتی دارند ( مانند آویرا ، بیت دفندر ، پاندا و... ) ، ولی امروز حتی همین شرکتها نیز رقیبی جدی برای کسپرسکی شده اند .

جالب اینکه شرکای خبری و تبلیغاتی کسپرسکی با اینکه برای درج خبر و تبلیغ از این شرکتها هزینه دریافت میکنند ، ولی با کوچکترین بهانه ای ، آنها را آماج حملات خود قرار داده و حتی مسخره میکند .

به نظر شما چرا کسپرسکی و شرکای تجاری و تبلیغاتیش با این شرکتها همکاری دارند ؟

- کسپرسکی ترجیح میدهد با این شرکتها که تقریبآ هم سطح خودش هستند رقابت کند ، تا اینکه بخواهد با غولها و کمپانی های بزرگ آنتی ویروس شاخ به شاخ شود .

- جذب مشتریان آنتی ویروسهای شرکتهایی که کسپرسکی برایشان تبلیغ میکند امکان پذیر است ولی جذب مشتریان آنتی ویروسهای کمپانی های بزرگ امنیتی اصولآ برای شرکتهایی مثل کسپرسکی امکان پذیر نیست .

به همین دلیل است که هشدار دادیم از وب سایتها و شرکتهایی که به هر طریقی با کسپرسکی ارتباط دارند ، آنتی ویروس مخصوصآ ضد ویروسهای کمپانی های بزرگ را تهیه نکنید ، زیرا دچار مشکلاتی میشوید که در نهایت فروشنده به عمد تقصیر را به گردن شرکت تولیدکننده محصول می اندازد .

از طرفی همه این شرکتها و وب سایتهای تحت مدیریتشان تلاش کردند با انتشار خبرها و گزارشات نادرست کاربران را نسبت به
شرکت دورانتاش و محصولات ضد ویروسی که این شرکت توزیع میکند بدبین کنند .

- در شرایطی که فروش ضد ویروسهای کسپرسکی روز به روز کمتر می شود هزینه تبلیغات برای این شرکت افزایش بیشتری می یابد و بخش زیادی از درآمد شبکه خبرپراکنی و تبلیغاتی کسپرسکی از طریق جذب خبر و آگهی از دیگر شرکتها تامین می شود .


در این بین شرکتهایی مثل بیت دفندر ، آویرا و پاندا و ... علاوه بر اینکه خطری جدی برای بازار کسپرسکی محسوب نمیشوند ، به دلیل نداشتن سیستم خبری و تبلیغاتی موثر و از طرفی علاقه مندی به فروش بیشتر محصول حاضر هستند تا هزینه های زیادی بابت انتشار اخبار و تبلیغاتشان به شرکای کسپرسکی پرداخت کنند .

ولی منافع دیگری نیز در انتشار خبر و تبلیغات دیگر شرکتها برای شرکای خبری و تبلیغاتی کسپرسکی وجود دارد .

یکی از این منافع این است که کاربران و خوانندگان ایرانی فکر میکنند رسانه های خبری کسپرسکی معتبر و همه گیر هستند و در نهایت به اشتباه به این رسانه ها اعتماد میکنند و کسپرسکی از این طریق میتواند به سادگی بر روی مشتریان این شرکتها تاثیر بگذارد.

در این بین نباید فراموش کنیم شرکای کسپرسکی با سوء استفاده از دانش کم مدیران و خبرنگاران برخی وب سایتهای خبری و خبرگزاری های مستقل از آنها برای رسیدن به اهدافشان استفاده میکنند .



نیم نگاهی به سوابق فعالیتهای کسپرسکی :

- انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و اشتباه مخصوصآ از طریق شبکه خبرپراکنی و شرکای خبری و تبلیغاتیش " در ایران " .

- کلاهبرداری از مشتریان و بلاک کردن اشتباهی لایسنسهای خانگی و عدم تعویض آنها .

- کلاهبرداری و سوء استفاده از همکاران و نمایندگان " مخصوصآ فروشندگان سطح بازار "

توزیع کارت لایسنسهای جعلی و مشکل دار از طریق 2 شرکت الحسانی و گلدن سیستم در بین فروشندگان ایرانی یکی از آن موارد است .

با این شیوه کسپرسکی سعی کرد علاوه بر بی اعتبار کردن بازار و مسدود کردن راه بازار برای معرفی عرضه ضد ویروسهای دیگر شرکتها ( مخصوصآ محصولات
شرکت دورانتاش ) ، تلاش کرد تا اگر کاربری قصد خرید آنتی ویروسهای این شرکت را داشت مستقیمآ به وب سایت فروش آنلاین کسپرسکی ( ایدکو ) مراجعه کند .

" ما در این زمینه بجزء اعتراف فروشندگان آنتی ویروس سطح بازار با اعتراف صریح مدیر وب سایت افتانا که هم نماینده کسپرسکی است و هم اصلی ترین شریک خبری و تبلیغاتی این شرکت روسی و از طرفی دارای 2 سمت در سازمان نظام صنفی رایانه ای است روبرو هستیم . "

این مسئله به خوبی نشان می دهد کسپرسکی برای ترغیب کاربران ایرانی به خرید ضد ویروسهایش دست به هر عمل غیر قانونی و غیر اخلاقی و کلاهبرداری می زند .

دقیقآ
به همین دلیل است در طول این سالها صدها شرکت همکاری خود با کسپرسکی را متوقف کردند .


- سوء استفاده از نام و اعتبار و لوگوی شرکتهای معتبر فناوری .

" کسپرسکی حتی سابقه سوء استفاده از نام نمایندگان و خرده فروشانش را نیز دارد . "



- ارائه آپدیتهای اشتباه وقت و بی وقت .

این در حالی که در بسیاری موارد بین 3 تا 20 روز طول کشیده تا مشکل آپدیت اشتباه برطرف شود .

این مسئله جدا از این است که در بسیاری از مواقع ماهها طول میکشد تا این شرکت نقصهای مخصوصآ امنیتی در محصولاتش را برطرف کند .

کسپرسکی دوباره مشتریانش را نقره داغ کرد .


البته دلایل این شرکت طبیعی است ، زیرا شرکتها ، سازمانها و مکانهای مهم و اشخاصی که امنیت برایشان مهم است از محصولات این شرکت استفاده نمیکنند و طبیعیست که این شرکت عجله ای برای ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریانش نداشته باشد .


- ارائه نسخه ها و لایسنسهای جعلی و تقلبی آنتی ویروس دیگر شرکتها تا خریداران آنتی ویروس را به محصولات آنتی ویروس دیگر شرکتها مخصوصآ غولهای امنیتی بدبین کنند .

( این کار عمومآ از طریق نمایندگان رده 2 و 3 کسپرسکی صورت میگیرد . )

گاهی نیز لایسنس اصلی به مشتری ارائه می دهند ولی لایسنسها به صورت دوره ای بلاک و مسدود می شوند و یا به جای لایسنسهای 3 کاربره ، لایسنسهای 1 کاربره تحویل خریدار می شود و مشکل را به گردن تحریم و یا شرکت تولیدکننده محصول می اندازند .

به نظر شما چرا در طول این سالها دهها وب سایت و نشریه اقدام به انتشار مطالب نادرست مخصوصآ به طور غیر مستقیم درباره شرکت دورانتاش و محصولاتی که این شرکت توزیع میکند کرده اند .

حتمآ یادداشتهای دیسنا که حاوی نقد و بررسی خبرها و گزارشات نادرست برخی وب سایتها و نشریات از جمله عصر ارتباط ، دنیای اقتصاد و چندین نشریه و وب سایت دیگر بوده را مطالعه کرده اید .

مطالب منتشر شده در برخی وب سایتها مانند ایتنا و افتانا ترجیحآ بررسی نمی شود زیرا آنها به طور مشخص شریک کسپرسکی هستند و انتظار نداریم اطلاعات درستی به کاربران بدهند .


البته پیش از این نیز کسپرسکی تلاش کرد تا از طریق دادن  طلا به نمایندگانش علاوه بر اینکه آنها را از قطع همکاری منصرف میکند ، آنها را به افزایش تبلیغ و فروش محصولات این شرکت تشویق و ترغیب کند .

با این اوصاف آیا فکر میکنید ارائه این تخفیفها و وعده های قرعه کشی میتواند کسپرسکی را نجات دهد ؟



دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران






نوع مطلب : اخبار شرکتها، تحلیل و بررسی، 
برچسب ها : کسپرسکی، کاسپرسکی، کسپراسکی، ضد ویروس، آنتی ویروس، لایسنس، آپدیت،
لینک های مرتبط :




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو