امنیت، هدیه ما به شماست.


Admin Logo
themebox Logo
نویسنده :دیسنا www.DISNA.ir
تاریخ:جمعه 4 بهمن 1392-04:50 ق.ظ

( نقد یک گزارش ) چه آنتی ویروسی مناسب کدام کاربر است؟

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .


چه آنتی ویروس مناسب کدام کاربر است ؟

به گزارش دیسنا ( پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران ) : ما در یادداشتهای پیشین درباره شیوه انتخاب و خرید یک آنتی ویروس مناسب توضیحاتی دادیم .

امروز وب سایتها و نشریات زیادی درباره معیارهای انتخاب یک آنتی ویروس مناسب از دیدگاه خود اقدام به انتشار خبر و گزارش میکنند  .

ولی متاسفانه بیشتر مطالبی که درباره آنتی ویروسها منتشر می شود چیزی بجزء اطلاعات نادرست در اختیار کاربران قرار نمی دهد.

به گزارش دیسنا ، روزنامه دنیای اقتصاد هم یکی از نشریاتی است که درباره آنتی ویروسها و بازار این محصولات ماهانه 1 تا 3 خبر و گزارش منتشر میکند .

ولی نکته اینجاست که بیشتر خبرها و گزارشاتی که این روزنامه درباره آنتی ویروسها منتشر میکند نادرست است .

تا امروز ما 3-4 مورد از خبرهایی که توسط روزنامه دنیای اقتصاد درباره ضد ویروسها منتشر شده را نقد و بررسی کردیم که لینک نقد و بررسی آنها را میتوانید در زیر مشاهده کنید :

دوباره انتشار گزارشی نادرست درباره آنتی ویروسها

نقدی بر خبر " نبرد نگهبانان دنیای دیجیتال "

متاسفانه حجم اطلاعات و اخبار نادرستی که توسط وب سایتها و نشریات ایرانی درباره آنتی ویروسها منتشر می شود زیاد است و دیسنا قادر نیست همه آنها را نقد و بررسی کند و به همین دلیل تمرکز اصلی دیسنا ارائه آموزشها و اطلاعات صحیح است تا خود کاربران قادر به تشخیص مطالب درست از نادرست باشند .

ولی
آخرین نمونه گزارشات آنتی ویروسی روزنامه دنیای اقتصاد نیز همین چند هفته پیش با عنوان  " چه آنتی ویروسی مناسب کدام کاربر است ؟ " منتشر شد و البته مطابق معمول حاوی مطالب نادرست و غیر معتبر است .

ولی چه بخشهایی از این به اصطلاح گزارش نادرست است ؟

نوشته های آبی رنگ ، مطالب منتشر شده در روزنامه دنیای اقتصاد است .

- " با توجه به این موضوع و لحاظ کردن بحث ویروس‌های اینترنتی، حفظ امنیت اطلاعات برای کاربران این کامپیوترها اهمیت بسیاری دارد."

پاسخ :

ویروس ها اینترنتی و غیر اینترنتی ندارند .

امروز ویروسها و تهدیدات سایبری هم از نظر تعداد روز به روز شد میکنند و هم از نظر تنوع افزایش داشته اند  : ویروس ها ، مالور ها ، تروجان ها ، بکدور ها ، هرزنامه ها ، روت کیتها ، هک ، حملات فیشینگ ، بات نتها ، تروجانهای زئوس و غیره .

اینترنت فقط یکی از راه های ورود ویروسها به تجهیزات دیجیتالی است و نه چیزی بیشتر .

- " به همین منظور کاربران معمولا به سراغ نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس که در انواع گوناگونی در بازار موجودند می‌روند.  "

پاسخ :

معمولا نه ؟ باید گفت کاربران تجهیزات دیجیتالی چاره ای بجزء استفاده از آنتی ویروس ندارند .

حتی آن شخصی که از ضد ویروسهای جعلی و تقلبی ( FAKE AV ) هم استفاده میکند میدانسته که باید از آنتی ویروس استفاده کند و فقط مشکلش این بوده که دانش کافی نداشته که باید محصول و ضد ویروس اصلی و معتبر استفاده کند .

از طرفی گفته نشده بازار آنلاین یا فروشگاهی آفلاین ؟

به دلایلی که در یادداشتهای پیشین دیسنا به آن اشاره کردیم امروز بیشتر خریداران ضد ویروس مستقیمآ از وب سایت شرکتهای اصلی توزیع کننده محصول مورد نظرشان را خریداری میکنند و به سراغ فروشگاه های سطح بازار اعتماد ندارند .

نمونه بارز آن توزیع کارت لایسنسهای جعلی توسط خود شرکت مادر کسپرسکی در بازار ایران است که باعث افزایش بی اعتمادی به فروشگاه های سطح بازار شد .

از طرفی بیشتر فروشندگان سطح بازار هم قیمتهای بالاتری دارند و هم به دلیل اینکه به دنبال سود بیشتر هستند محصول هر شرکتی را به فروش نمی رسانند و در بسیاری از موارد معتبر بودن گارانتی چندان برایشان مهم نیست .

جریان توزیع کارت لایسنسهای فاقد اعتبار و مشکل دار توسط شرکت کسپرسکی در بین کسبه بازار ایران را میدانید که حتی خود نماینده کسپرسکی که از اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای هم هستند به آن اعتراف کرده اند .



- " 
چرا باید وقتی نسخه‌های قابل دانلود وجود دارند بابت خرید آنتی‌ویروس هزینه کنیم و... مواجه می‌شوند. "

پاسخ :

اصولا آنتی ویروس به عنوان یک نرم افزار دانلود می شود . چه نسخه اصلی و معتبر و چه نسخه های غیر معتبر و جعلی .

باید درباره دلایل استفاده از نسخه های اصلی آنتی ویروس و عدم استفاده از نسخه های جعلی و تقلبی صحبت می شد .


- " این نرم‌افزارها ضمن شناسایی ویروس‌های مخرب و خطرناک می‌توانند این ویروس‌ها را از دستگاه کاربر پاک کرده و سلامت دستگاه را تضمین کنند. "

پاسخ :

وظیفه آنتی ویروس پاک کردن سیستم آلوده نیست بلکه وظیفه آنتی ویروسها حفاظت از سیستم در برابر تهدیدات سایبری است .

پاک کردن سیستم آلوده وظیفه تیمهای پشتیبانی و ابزارهای ویروس یابی است  و باید طبق شرایط خاص و استانداردی صورت گیرد .


 
- "
زیرا آنتی‌ویروس از رایانه کاربر نه‌ تنها در برابر ویروس‌ها بلكه در برابر انواع بدافزارها نیز محافظت می‌كند.  "

پاسخ :

کلمه ویروس یک کلمه عمومی است .

تهدیدات دنیای سایبری و دیجیتالی شامل طیف وسیعی می شوند :

ویروس های  ، تروجان ها ، مالور ها ، بدافزار ها ، هرزنامه ها ، اسپمها ، حملات هکری و نفوذ ، سرقت اطلاعات ، حملات فیشینگ ، جاسوس افزارها ، تبلیغ افزارها ، ترس افزارها ، آنتی ویروسهای جعلی و تقلبی ( FAKE AV )  و تهدیدات دیگر .

در بسیاری از موارد به همه اینها نام عمومی ویروس و یا بدافزار داده می شود .


- " در مورد انواع آنتی‌ویروس هم باید بگوییم که اولین و مهمترین نکته این است که نرم‌افزار‌های امنیتی چند نوع مختلف دارند. 1- آنتی‌ویروس، تروجان و مالویر، 2- برنامه‌های ضدجاسوسی یا anti spyware ، 3-fire wall یا دیوار آتش ، 4- نرم‌افزارهای امنیت اینترنتی (internet security). "

پاسخ :

شیوه نگارش همین بخش نشان می دهد نویسنده خبر ، شخصی آماتور بوده و دانش کافی و درستی درباره آنتی ویرسها نداشته .

امروزه ضد ویروسها در 3 تا 4 کلاس مختلف تولید می شوند :

1- ضد ویروس : مقابله با تهدیدات ( فاقد فایروال و ویژگی های امنیتی اضافی )

2- اینترنت سکیوریتی ها ( آنتی ویروس + فایروال + برخی ویژگی های اضافی )

3- ماگزیمم سکیوریتی ها ، 360 ( توتال سکیوریتی ها ) ( آنتی ویروس + فایروال + ویژگی های اضافی + قابلیت نصب بر روی دستگاه های مختلف )

اصولا برنامه هایی که به عنوان فایروالها عرضه می شوند شاید جزء برنامه های امنیتی محسوب شوند ولی جزء ضد ویروسها محسوب نمی شوند .

از طرفی اکثر شرکتهای تولید کننده ضد ویروس دیگر مانند 10 سال پیش فایروال به تنهایی تولید نمیکنند و تکنولوژی های فایروال را به بسته های آنتی ویروس خود افزوده اند .

زیرا کاربران نیاز به امنیت متمرکز دارند و نه اینکه مجبور به استفاده از چند نرم افزار امنیتی جداگانه باشند که در نهایت چیزی بجزء سردرگمی برای آنها نداشته باشد .

درباره ضد جاسوس افزارها نیز باید گفت سالهاست دیگر برنامه ای با عنوان ضد جاسوس افزار تولید و ارائه نمی شود و جاسوس افزارها ( Spyware ) را همان آنتی ویروسها شناسایی می کنند .

نویسنده این خبر مشخص است در خوابی مشابه خواب اصحاب کهف تشریف داشته .


- "
این نرم‌افزارها در انواع تک کاربره، چند کاربره  و با قیمت‌های گوناگون به بازار عرضه شده‌اند. همان‌طور که از نام این نرم‌افزارها مشخص است نرم‌افزارهای دسته اول برای کامپیوترهای شخصی و دسته دوم برای کاربردهای نظامی و بسیار پیچیده و مهم کاربرد دارند. کارشناسان توصیه می‌کنند کاربران در جست‌و جوهای پرخطر از آنتی‌ویروس‌های ضدجاسوسی استفاده کنند. نرم‌افزارهای دسته سوم نیز بسیار قوی هستند، اما نرم‌افزارهای دسته چهارم برای کاربرانی که وقت زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت می‌کنند مناسب است . "

پاسخ :

هر چه بیشتر از این گزارش را میخوانیم ، بیشتر متوجه می شویم چرا نامی از نویسنده این گزارش نادرست دیده نمی شود !

دسته بندی صورت گرفته به طور کلی اشتباه است و اصلا ربطی به کاربردهای نظامی یا غیر نظامی ندارد .

این دسته بندی کاملا غیر فنی ، غیر علمی و من در آوردی است که از مغز نویسنده گزارش تراوش کرده و یا این اطلاعات اشتباه به سادگی به ایشان داده شده و ایشان بدون بررسی صحیح آنها را منتشر کرده .

ولی دسته بندی آنتی ویروسها چگونه است ؟

ما در پاراگراف قبل از لحاظ کلاس آنتی ویروس تولیدی آنها را به 3-4 دسته تقسیم کردیم .

حال هر کدام از آن محصولات با توجه به لایسنس عرضه شده قابلیت نصب بر روی 1 تا چند دستگاه را دارند .

البته آنتی ویروسهای تحت شبکه خود در 2 تا 3 کلاس مختلف ارائه می شوند .


- " به گفته یک کارشناس بازار نرم‌افزار، در حال حاضر آنتی‌ویروس‌های زیادی در بازار موجود است، اما پیشنهاد ما به شما انتخاب آنتی‌ویروسی از بین برندهای تایید شده است که در ایران نمایندگی داشته باشند. چون طبق نظر موسسه ویروس‌شناسی معتبر VB100% تنها 5 آنتی‌ویروس توانسته‌اند از آزمایشات سربلند بیرون بیایند که کسپرسکی و مکافی و نود 32 جزء آن دسته‌اند. براساس اعلام این کارشناس در بین آنتی‌ویروس‌ها نورتون و McAfee به‌علت آمریکایی بودن و مسائل تحریم و همین‌طور عدم پشتیبانی شرکت اصلی و زیاد بودن نسخه‌های کرک شده آن توصیه نمی‌شود . "

پاسخ :

جالب است که این مثلا کارشناس نرم افزار چقدر بی اطلاع بوده اند که بحث نمایندگی را با وب سایت تست آنتی ویروس ویروس بولیتن قاطی کرده !

از طرفی تستهای ویروس بولیتن توسط بسیاری از شرکتها یا تحریم شده و یا اصولا به آن اهمیتی نمی دهند . مانند پاندا و ترند میکرو که تحریم کرده اند و یا سایمنتک و مکافی و غیره که اصولا اعتباری برای تستهای این وب سایت قائل نیستند .

در حالی دلیل عدم خرید ضد ویروسهای مکافی و نورتون را بحث تحریم و آمریکایی بودن آنها و تعداد زیاد نسخه های جعلی بیان کرده که اولا نسخه های جعلی و تقلبی ضد ویروسهایی مثل کسپرسکی و نود32 بیش از هر ضد ویروس دیگری در ایران هستند .

و از طرفی آنتی ویروسهای نورتون در ایران نماینده و توزیع کننده معتبر دارند و این شرکت علاوه بر سرویس رجیستر ( ثبت ) و آپدیت ( بروزرسانی ) که به طور مستقیم به آنتی ویروسهایش می دهد ، خدمات پشتیبانی بسیار سریع و خوبی را به مشتریانش حتی در ایران می دهد ، البته از طریق توزیع کننده اصلی محصولاتش .

دقیقآ ارائه سرویس توسط کمپانی های بزرگ آنتی ویروس به کاربرانشان در ایران است که باعث عصبانیت شدید شرکتهای کوچک و تازه تاسیس از جمله کسپرسکی و احتمال بسیار دیگر آنتی ویروسها شده .

بد نیست بدانید برخی فروشندگان آنتی ویروس ( از جمله کسپرسکی ) برای بدنام کردن آنتی ویروسهای غولهای آنتی ویروس و شرکت دورانتاش که توزیع کننده اصلی این محصولات در ایران است اقدام به توزیع نرم افزارها و لایسنسهای جعلی این شرکتها میکنند و احتمالا به همین دلیل است که روزنامه دنیای اقتصاد گفته نسخه های تقلبی آنها زیاد است .

امروز نسخه جعلی و تقلبی هر ضد ویروسی را میتوان در بازار و اینترنت مشاهده کرد از جمله کسپرسکی .

درباره مکافی هم ضد ویروسهای این شرکت قبلا قابل ثبت و آپدیت در ایران نبود ولی ظاهرآ 1 ماهی می شود که این کمپانی بزرگ آمریکایی سرویس ثبت و آپدیت مستقیم آنتی ویروسهایش را برای کاربران ایرانی باز کرده و فقط مشکل این است که هنوز شرکت و توزیع کننده ایرانی محصولات این شرکت را با لایسنس اصلی و  معتبر ارائه نمی دهد . ( البته این مسئله نیاز به بررسی بیشتری دارد . )


- " 
این کارشناس توصیه کرد آنتی‌ویروس Quick Heal برای کاربرانی که قصد خرید نمونه تحت شبکه را دارند مناسب است، زیرا نسخه سیستم مدیریت تحت شبکه این آنتی‌ویروس بسیار پیشرفته، کامل، با کاربری آسان و یوزرفرندلی است . "

پاسخ :

با مطالعه چند پاراگراف بالا نه تنها سطح دانش و آگاهی آن کارشناس که مورد مصاحبه قرار گرفته مشخص شد ، بلکه میتوان تا حدودی به وضعیت روحی و روانی نویسنده روزنامه دنیای اقتصاد پی برد .

پس دیگر نباید انتظار داشته باشید این به اصطلاح کارشناس نرم افزار اطلاعات صحیح و مفیدی را در اختیار ما قرار دهد .

ما نمیگوئیم آنتی ویروسهای هندی کوئیک هیل خوب است یا بد . ولی این به اصطلاح کارشناس چرا دیگر ضد ویروسها از جمله ترند میکرو ، سایمنتک و غیره را توصیه نکرده ؟

با اندکی دقت در شیوه نگارش خبر متوجه خواهید شد که در نهایت کل مطلب حتی به نفع کوئیک هیل نیز نوشته نشده .

حالا بابت انتشار این خبر سراسر نادرست چقدر فروشنده ضد ویروسهای کوئیک هیل را تیغ زده اند خدا میداند .


- "
اما برای کامپیوترهای شخصی، اگر از اینترنت پرسرعت و دائمی ADSL استفاده می‌کنید، باید آنتی‌ویروسی خریداری کنید که آپدیت‌های سنگین نداشته باشد و در ضمن دائما سرور خود را چک  کند. آنتی‌ویروس‌های کسپرسکی چنین ویژگی را دارند. "

پاسخ :

با مشاهده این بخش از خبر دیگر صد در صد مطمئن می شویم که نویسنده خبر به جای مصاحبه با یک کارشناس خبره امنیتی و فناوری اطلاعات به سراغ یک فروشنده کسپرسکی رفته که این روزها عمومآ در شرایط روحی مناسبی نیستند .

شرکتی که در این سالها با کلاهبرداری و انتشار اخبار و تبلیغات نادرست سعی در فریب مشتریان و فروش محصولاتش داشته و پیش از این دهها مورد از کلاهبرداری ها و فریبکاری های این شرکت را با ذکر مستندات و منابع معتبر نشان داده ایم .


ولی اهداف روزنامه دنیای اقتصاد از انتشار این خبر چه بوده ؟


- هدایت کاربران به خرید آنتی ویروسهای برخی شرکتهای کوچک از جمله شرکت شیاد و کلاهبردار کسپرسکی .

( مستندات مربوط به سوء استفاده ها و کلاهبرداری های کسپرسکی پیش از این در دیسنا ارائه شده . )

- کمی پول گرفتن از نماینده شرکت کوئیک هیل و تبلیغ برای این شرکت .

- ترساندن کاربران تا محصولات کمپانی بزرگ و معتبر آنتی ویروس را خریداری نکنند . ( چیزی که هم به نفع کوئیک هیل است و هم کسپرسکی )

پیش از این نیز گفتیم که کسپرسکی ترجیح می دهد با شرکتهایی مثل کوئیک هیل و بیت دفندر رقابت کند تا اینکه با غولهای امنیتی و آنتی ویروس شاخ به شاخ شود .

از جمله سایمنتک و ترند میکرو که نسخه های معتبر آنها در ایران ارائه شده و به مشتریان ایرانی سرویس و خدمات بسیار عالی ارائه می دهند.

- ایجاد اختلال در فرآیند تصمیم گیری کاربران با ارائه اطلاعات نادرست درباره انواع تهدیدات و آنتی ویروسها و دسته بندی آنها .


چند روز پس از این خبر که در روزنامه دنیای اقتصاد منتشر شد ، باشگاه خبرنگاران جوان نیز در خبری اقدام به معرفی نرم افزار ضد ویروسی کرده که اصلا قابلیت استفاده در ایران ندارد .

باشگاه خبرنگاران جوان در حالی اقدام به معرفی آنتی ویروس آوست ( Avast ) نموده که ضد ویروسهای آوست اصلا قابلیت ثبت ( رجیستر ) و آپدیت ( بروزرسانی ) در ایران ندارند و قادر به حفاظت از کاربران نیستند .

متاسفانه این اولین بار نیست که وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان اقدام به انتشار اخبار نادرست درباره آنتی ویروسها میکند .

دیسنا موارد اشتباه را به اطلاع وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان رسانده ، ولی مشخص نیست دلیل تاکید این وب سایت در انتشار مطالب نادرست چیست !!


اخبار مرتبط :

تقدیر پلیس فتا از دیسنا


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نوع مطلب : آموزشی  تحلیل و بررسی 

صادق
جمعه 22 خرداد 1394 02:35 ب.ظ
شرکتهای کوچک از جمله شرکت شیاد و کلاهبردار کسپرسکی .

همین که نمی دونید چه شرکتی کوچیکه چه شرکتی بزرگ، خیلی قابل تامل هست...!
پاسخ دیسنا www.DISNA.ir : بله .

کسپرسکی شرکت خصوصی است و با ارائه آمارهای غیر واقعی و خبرپراکنی و شکل خاصی از تبلیغات سعی دارد تا کاربران را فریب داده و محصولاتش را بفروشد .


موفق باشید .
دیسنا : معتبرترین مرجع خبری و آموزشی آنتی ویروس ها
www.disna.ir
محمد
سه شنبه 8 بهمن 1392 11:11 ب.ظ
سلام

چند سوال داشتم :
1- در مطلب اشاره کرده اید که آنتی ویروس ها برای حفاظت هستند نه پاکسازی:
در محصولات غول های امنیتی با چه ابزار هایی این کار انجام می شود ؟؟؟
اگر فقط برای حفاظت هستند پس گزینه اسکن در آنتی ویروس های غول های امنیتی برای چی تعبیه شده است ؟؟

2- اگر خدای نکرده، زبونم لال این آنتی ویروس های غول های امنیتی در دفع حملات ناتوان عمل کند و بازم خدای نکرده و زبونم لال محصول یه شرکت کوچک و ضعیف و حقیر امنیتی بتواند شرایط بهتری را در ایجاد امنیت ایجاد کند، کاربر باید کدام محصول را انتخاب کند ؟؟؟ بازم هم باید غول امنیتی را انتخاب کند ؟؟؟

3- البته میدونم جواب این سوال نمیدید و میگید برم داخل سایتشون بپرسم.
چرا این شرکت دورانتاش که واقعا اگر نبودند کاربران ایرانی برای همیشه از داشتن یه محصول امنیتی معتبر و به خصوص غول محروم میشدند، در سال های دور محصول غول های امنیتی را ارائه نکردند برای ایرانی ها و همکار کسپراسکای شدند ؟
پاسخ دیسنا www.DISNA.ir : با سلام .
سوال خیلی خوبی پرسیدین :

همه ضد ویروسها وظیفه اصلیشون حفاظت است و نه پاکسازی و نه فقط آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر .

سیستم آنتی ویروسها به صورتی است که از سیستم حفاظت میکنند به روشهایی که دارند : رفتار شناسی ، کلود ، امضاء و .....

حال فرض کنیم ویروسی بتواند به سیستم نفوذ کند .

ضد ویروس از طریق تکنولوژی هایی که دارد سعی دارد تا کاری کند ویروس گسترش پیدا نکرده و نتواند در فایلهای سیستمی تغییراتی ایجاد کند .

گزینه اسکن دقیقآ برای همین بخش دوم است تا وقتی به صورت هفتگی سیستم اسکن می شود این ویروسها شناسایی و پاک شوند .
از آنجایی که این ویروسها قادر نیستند به رجیستری و فایلهای اصلی آسیب بزنند به صورت فایل در سیستم میمانند تا در اسکنها شناسایی و پاک شوند .

البته همه ضد ویروسها این قابلیتها را دارند ولی آنچه مهم است تفاوت در کیفیت انجام وظایف است و به همین دلیل برخی شرکتهای آنتی ویروس بیشتر مورد اعتماد هستند زیرا محصولات آنها هم کیفیت بهتری دارد و هم از تکنولوژی های بهتر و پیشرفته تری استفاده میکنند و هم شرکتهای معتبری تولید کننده آنها هستند .

پاسخی که در بالا دادیم به نوعی هم پاسخ سوال اول و هم دوم شماست .

3- ولی پاسخ سوال سومتان را از شرکت دورانتاش ( واحد تبلیغات و بازاریابی ) گرفتیم که به شرح زیر است :

ضمن تشکر از سوالتان باید به عرض برسانیم کارشناسان شرکت دورانتاش دسترسی خوبی به محصولات معتبر از کسپرسکی نداشتند و قادر نبودند خدمات مناسبی را در آن زمان به مشتریان خود ارائه دهند و به همین دلیل کسپرسکی را به عنوان شریک تجاری انتخاب کردند .

البته شرکت دورانتاش پیش از کسپرسکی برای مدت بسیار کوتاهی محصولات شرکت ای ست ( نود32 ) را عرضه میکردند که در نهایت به دلیل حجم زیادتر تبلیغات و در دسترس بودن محصولات کسپرسکی و شرایط مناسبی که کسپرسکی برای نمایندگانش ایجاد کرده بود فروش ضد ویروسهای کسپرسکی شرایط بهتری داشت .

تا بعدآ که مدیران شرکت دورانتاش کم کم شرایط ارائه محصولات دیگری بجزء کسپرسکی را فرآهم دیدند که شروع به عرضه دیگر محصولات ضد ویروس کردند .

ارائه محصولات جدید تقریبآ همزمان شد با اولین دوره کلاهبرداری های کسپرسکی که در نهایت باعث شد دورانتاش به همراه 20-30 شرکت دیگر روابط با کسپرسکی را به طور کامل قطع کند .

و متاسفانه باید گفت همانطور که می بینید بعد از سال 2010 نیز شرکت کسپرسکی و برخی شرکای تبلیغاتی و تجاریش مشغول کلاهبرداری ، ارائه اطلاعات نادرست ، سوء استفاده از نامها ، لوگو ها و دیگر موارد خلاف هستند که همین مسئله باعث شده وضعیت فروش ضد ویروسهای این شرکت روز به روز بدتر شده و شرکتهای بیشتری روابطشان را با این شرکت روسی قطع کنند .

ولی این شرکت هنوز مشغول دروغگویی و فریب کاربران است و مشخص است حاضر نیست دست از این فعالیتها بردارد و نباید انتظار داشته باشید وقتی یک شرکت کلاهبرداری کرد آنهم نه یکبار نه دوبار و نه سه بار بلکه گاهی هر ماه 1-2 دوباره مشتری داشته باشد .

بد نیست بدونید خیلی از این وب سایتها و فروشندگانی که در ایران آنتی ویروس کسپرسکی می فروشند و هر ماه بر تعداد آنها افزوده می شود از نزدیکان نمایندگان حال حاضر کسپسکی هستند و فقط برای شلوغ کردن بازار و اینکه به کاربران وانمود کنند هنوز کسپرسکی در ایران پور فروش است تاسیس می شوند .

طبیعیست این روش تبلیغاتی برای کسپرسکی و نمایندگانش بسیار ارزان تر و موثر تر از راه های دیگر تبلیغاتیست .

خوشحالیم که امروز میتونیم محصولات بسیار خوب و معتبری را با بهترین شرایط گارانتی و پشتیبانی در اختیار کاربرهای عزیز ایرانی قرار بدیم تا امنیت را بیش از گذشته لمس کنند .

با تشکر
شرکت دورانتاش


دیسنا
پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات و آنتی ویروس ایران
www.disna.ir
دوشنبه 7 بهمن 1392 09:49 ب.ظ
همه وب سایت ها و نشریات بد ، دیسنا خوب !همه انتی ها و گارانتی هاشون بدن ، فقط آنتی های دورانتاش خوبه!!!
پاسخ دیسنا www.DISNA.ir : با سلام .

دوست عزیز ما نگفتیم همه بد و فقط دیسنا خوب .

روزانه اینهمه مطالب درباره آنتی ویروسها منتشر می شود که حاوی اطلاعات صحیح و درست است .

اگر کمی با دقت یادداشت دیسنا را مطالعه فرمودیه باشید می بینید که ما به صورت بند به بند و خط به خط آن را بررسی و نقد کردیم و مواردی که اشتباه است را گفتیم .

شما یک جای این یادداشتی که دیسنا نوشته را مطالعه کنید و به ما بگوئید کجا اشتباه کردیم ؟!

در ضمن مطالبی که در دیسنا منتشر می شود همه با ذکر منابع و مستندات معتبر و موثق است و بهتر است اگر به نظر شما دیسنا مطالبی خلاف واقع منتشر کرده مدارک و منابع و مستندات خود را ارائه دهید .

موفق باشید .
دیسنا
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.