امنیت، هدیه ما به شماست.


Admin Logo
themebox Logo
نویسنده :دیسنا www.DISNA.ir
تاریخ:جمعه 18 اسفند 1391-08:33 ب.ظ

شناسایی دوباره نقص امنیتی در آنتی ویروسهای کسپرسکی

دیسنا - وب سایت خبری و آموزشی شرکتها و محصولات آنتی ویروس

Kaspersky Internet Security 2013 bug can lead to system freeze


Kaspersky Lab
به گزارش دیسنا ، هنوز مشتریان شرکت روسی کسپرسکی از آپدیتهای اشتباه و ممتد این شرکت خلاص نشده اند که وجود یک باگ ( مشکل ) جدید در آنتی ویروسهای 2013 این شرکت دوباره مشتریان این شرکت روسی را با مشکل مواجه کرده است .

نقص امنیتی موجود در نرم افزار آنتی ویروس اینترنت سکیوریتی 2013 شرکت كسپراسكای باعث می شود خلافکاران سایبری بتوانند از راه دور کنترل رایانه قربانی را به دست گرفته و سپس سیستم به طور کامل قفل و Lock شود .

دانلود آنتی ویروس کسپرسکی اینترنت سکیوریتی  کاسپرسکی کسپراسکی
هکر و حمله کننده سایبری با ارسال بسته هایی براساس نسخه 6 IP ( اینترنت پروتکل ) به کامپیوتری که از ضد ویروسهای 2013 کسپرسکی استفاده می کنند می تواند به اهداف فوق دست یابد .

به گفته آقای Marc Heuse  که یک محقق امنیتی است و نقصهای امنیتی در ضد ویروسهای كسپراسكای را شناسایی کرده این نقص در همه محصولات این شرکت روسی مشاهده شده و مشتریان این شرکت را می تواند تحت تاثیر قرار دهد .

حمله کننده به سادگی می تواند سیستمی که ضد ویروس کسپرسکی دارد را هنگ و غیر قابل دسترس کند .

ظاهرآ این نقص در سیستم فایروال ضد ویروسهای این شرکت است که باعث این مشکلات می شود ولی نیاز به بررسی بیشتر توسط این شرکت روسی دارد تا برطرف شود .

آقای Marc Heuse  گفته است 2 مرتبه در تاریخهای 21 ژانویه و 14 فبریه این نقص را به شرکت کسپرسکی گزارش داده ولی از آنها هیچ پاسخی دریافت نکرده است .

بعد از اینکه تلاشهای آقای Marc Heuse  جهت دریافت پاسخ از کسپرسکی بی نتیجه بود ، ایشان مجبور شد تا لیست و جزئیات نقصهای امنیتی را به صورت عمومی منتشر کند .

آنچه مشخص است عدم پاسخ شرکت کسپرسکی به این کارشناس امنیتی و عدم تمایل کسپرسکی جهت ترمیم آسیبها نشان می دهد این شرکت روسی هیچگونه تعهدی در قبال مشتریان و مصرف کنندگان محصولاتش ندارد .

البته با بررسی سابقه این شرکت روسی خواهید فهمید که این مسئله چیز جدیدی نیست وقتی این شرکت بارها نه تنها در قبال نرم افزارهای مشکل دار خود و یا آپدیتهای اشتباه پاسخگو نبوده ، بلکه بدتر از آن به طور مشخص از نمایندگان و مخصوصآ مشتریان خود به روشهای مختلف کلاهبرداری کرده است .


Kaspersky Internet Security 2013 bug can lead to system freeze

اخبار مرتبط:


کشف نقصهای امنیتی خطرناک در محصولات 2012 کسپرسکی




دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 


یک منتقد
چهارشنبه 5 تیر 1392 03:57 ب.ظ
چرا حرف الکی میزنی؟ کسپرسکی همراه با بیت دیفندر قویترین آنتی ویروس های دنیا هستن ، این شرکت اینقدر بزرگ هست که یه وبلاگ کوچیک مثل شما نمیتونه اون رو خراب کنه ، برو جمعش کن که هیچ چیز از امنیت نمیدونی
پاسخ دیسنا www.DISNA.ir : با سلام .

دوست عزیز بحث خراب کردن نیست ، مخصوصآ چیزی که خراب هستش نیاز به خراب کردن دوباره نداره .

اگر کمی دقت میکردید می دیدید که اخبار با لینک منبع معتبر منتشر شده و دیسنا در ارائه منابع معتبر و مستندات بسیار دقیق است .

موضوع دیگر اینکه فرض کنیم دیسنا قصد خراب کردن کسپرسکی را داشته باشد .
آن 20-30 شرکتی که قبلا نماینده کسپرسکی بودند و حال با این شرکت قطع ارتباط کرده اند که قصد خراب کردن کسپرسکی را داشته اند ؟
بهتر است کمی منطقی باشید و براساس احساسات صحبت نکنید .
لطفآ به منابع خبر و اخبار مرتبط هر یادداشت مراجعه فرمائید .

با تشکر از ارسال نظرتان .
دیسنا
خبرنامه امنیت فناوری اطلاعات ایران

عابدی
شنبه 19 اسفند 1391 04:38 ب.ظ
سلام

خاک تو سر این شرکت واقعا خیلی احمقه در حد شرکت های کوچک هم شعور نداره این شرکت در پیت

کی میشه ایرانیان از دست این آنتی ویروس خلاص بشند حال بهم زن شده دیگه

پاسخ دیسنا www.DISNA.ir : با سلام .

همیشه تو بازار همه جور محصولی بوده و هر کاربری با توجه به میزان دانش و اطلاعاتش ی ضد ویروس و محصول رو خریداری کرده .

الانم دقیقآ همون شکلی هستش با یک سری تفاوتها .

اول اینکه شیوه فعالیت مخصوصآ فعالیت تجاری و تبلیغاتی کسپرسکی نشون میده دیگه کاربرهای ایرانی علاقه ای به خرید محصولات این شرکت روسی ندارن و دیگه شیوه های فریبنده تبلیغاتیش برای همه یا اکثر کاربرها تاثیری نداره .

دوم اینکه دیگه کاربرها به بسته های ضد ویروس تو بازار اعتماد ندارن و مستقیمآ به سراغ وب سایت گارانتی کننده های اصلی میرن .

سوم هم اینکه وجود محصولات ی شرکت کلاهبرداری مثل کسپرسکی تو بازار ایران نعمته . چون باعث افزایش قدرت تشخیص کاربرها میشه .
برای اینکه بهر حال این شرکت با تبلیغات تونسته بود برای مدتی کاربرها رو سمت خودش جلب کنه و وقتی نشون داد شرکت معتبری نیست ، امروز کاربرها بیشتر متوجه میشن که هر چیزی تبلیغات نیست و باید با دقت بیشتر و در نظر گرفتن موارد بسیار مهمتری اقدام به محصولات ( آنتی ویروسها ) نمایند .

از طرفی انتشار خبرهای کذب در نشریات و وب سایتها ، مخصوصآ فارسی زبان به خوبی نشون داد مخاطب و کاربر نباید هر چیزی رو چشم و گوش بسته باور کنه و این در طولانی مدت شاید برای ی شرکت مشتری جذب کنه ، ولی در طولانی مدت به طور کلی اون شرکت و محصول رو از بازار خارج میکنه .
بقیش هم دست و پا زدن بی خوده نماینده های این شرکت هست و اشخاص و شرکتهایی که با شرکت همکاری دارن .

از طرفی هر شخص و شرکتی که با این شرکت به نوعی همکاری داره ( نمونش شرکت آلمانی ، اسپانیایی و رومانیایی ضد ویروس ) هم خودش رو بی اعتبار میکنه هم نشون میده برای رقابت چیزی تو چنته نداره که در نهایت برای تبلیغات دست به دامن نماینده های بی اعتبار تبلیغاتی این شرکت روسی شدن .

شما فکر کردید در دیگر کشورها باور ندارن که محصولات این شرکت به درد نمیخوره و احتمال داره حتی جاسوسی کنه ؟ مخصوصآ در آمریکا .
چرا میدونن .
ولی ورود این شرکتها اولا این نیست که مشتری داشته باشن .
دومآ خیلی هزینه تبلیغات میدن ولی جواب نمیگیرن و فروش ندارن .
اینطوری کسپرسکی تو اون کشورها مجبور به پرداخت هزینه های تبلیغات هست که این باعث راندمان مالی وب سایتها و نشریاتشون میشه ولی چون کاربر و مشتری نداره از ی جا دیگه میزنه بیرون ، یعنی کلاهبرداری در کشورهایی مثل ایران و .. و انتشار خبرهای کذب و همین باعث میشه با دست خودش گور خودش رو بکنه .
راحت و بی دردسر .
:D
موفق باشید .
دیسنا
مازیار
شنبه 19 اسفند 1391 03:31 ب.ظ
نه قربونت بشم

نه گلم

نه یوجین به فدایت !!

من 2 تا لپ تاپ دارم . یکی نسبتا قدیمیه که روش از اینجور کارا میکنم . به قول خودت آکروباتیک . هرچند خیلی مواقع از سیستم مجازی استفاده میکنم

یه لپ تاپ دیگم هم که جدید و گرونه البته از نوه مکینتاش قضیه اش فرق داره .

سرگرمی ما هم ویروسها هستن دیگه !!!

با بیش از 100 هزار قطعه ویروس که جمع کردم !!!!!
پاسخ دیسنا www.DISNA.ir : خیلی خوبه و براتون آرزوی موفقیت داریم .

از اینکه ما را از نظرات ارزشمندتون بهره مند می سازید بسیار سپاسگذاریم .

دیسنا
مازیار
شنبه 19 اسفند 1391 03:15 ب.ظ
بزار راحتت کنم

هرچی آنتی ویروس میشناسی من امتحان کردم
پاسخ دیسنا www.DISNA.ir : هم خیلی خوبه و هم خیلی بد .

خوبیش اینه که الان خوب میدونی کدوم ضد ویروسها واقعآ به درد نخور و کدومها خوبن .

( البته این برای کاربهرای حرفه ای هست . وگرنه غیر حرفه ای ها و نیمه حرفه ای ها اشتباه نتیجه گیری می کنن .)

بدیش اینه که شما اولا برمیداری روی نوت بوکت که باید مثل ساعت کنه از این حرکات غیر اخلاقی و آکرباتیک انجام میدی و دوم اینکه یادمونه یکبار گفتی حتی ضد ویروس جعلی ( شید ) هم نصب کردی .

بهر حال خیلی مراقب خودت باش .

دیسنا
خبرنامه امنیت فناوری اطلاعات ایران
مازیار
شنبه 19 اسفند 1391 02:13 ب.ظ
البته قضیه واسه پارساله که تازه نسخه 2 این بدافزار اومده بود .

من کلا هرچیزی رو خودم تست میکنم . اما خداییش انتظار نداشتم اینقدر ضعیف باشه .

بماند که رو نسخه 64 بیتی برخی قسمتهای نرم افزار یا کار نمیکنه یا نصفه نیمه کار میکنه !!!!!
پاسخ دیسنا www.DISNA.ir : خدا رحم کنه .
نکنه VBA32 هم تست کردید ؟ :D

درباره نسخه 64 بیتی بد نیست بدونید وقتی ی سری کاربر این ضد ویروس رو نصب کردن روی 64 بیتی و بعد دیدن به جزء کیفیت افتضاحش ، بعضی قسمتهاش کار نمیکنه ، کسپرسکی با تآخیر تو بخش پشتیبانیش اون رو اطلاع رسانی کرد که کدوم بخشها کار نمیکنه .

ما قبلا لینکی درباره تاخیر کسپرسکی در اطلاع رسانی این مورد داشتیم ولی از بس خبرها درباره افتضاحات این شرکت روسی زیاد است که دیگه مجالی برای برخی خبرها نمیمونه .

کلا دنیای دیجیتال رو به گند کشیده .( ضمن عذرخواهی )

بهر شکل ماهم سعی داریم خیلی کمتر درباره این شرکت خبر منتشر کنیم . زیرا اصلا برای ما دلچسب نیست و بهتر است کلا فراموش کنیم ی شرکتی و ی ضد ویروسی به این کسپرسکی هست .

موفق باشید
دیسنا
ناشناس
شنبه 19 اسفند 1391 01:44 ب.ظ
سلام دیسنا

این باگ که توسط شرکت رفع شده ، واینکه بیشتر شرکت ها نرم افزار ی باگ هایی در نرم افزارهاشون پیدا میشه.
پاسخ دیسنا www.DISNA.ir : با سلام .

لطفآ لینکی که نشان می دهد کسپرسکی این باگ را رفع کرده ارسال نمائید .

بله - هر نرم افزاری می تواند باگ داشته باشد حتی نرم افزارها و سرویسهای کمپانی های معتبر ، ولی آنچه مهم است شکل برخورد با گزارش باگ و مشکل و شیوه ارائه پشتیبانی است .

جدا از این مسئله که هنوز مشخص نیست این باگ پوشش داده شده باشد ، عدم پاسخگویی کسپرسکی به آن کارشناس امنیت نوعی بی مسئولیتی و بی شخصیتی آن شرکت را می رساند.

کسپرسکی بارها نشان داده نه تنها ضد ویروسهایش کیفیتی مناسبی ندارند ، بلکه در ارائه خدمات فنی و پشتیبانی بالادرنگ هم همواره با تعلل بسیار روبرو بوده است .
در قضیه آپدیتهای اشتباه هم به همین شکل است .
یکبار شده است این شرکت به آپدیتهای اشتباهش پشتیبانی مناسبی ارائه داده و درباره آنها در صفحه اصلی وب سایتش اطلاع رسانی کند ؟

به طور کلی از شیوه فعالیت و تبلیغات یک شرکت میتوان متوجه شد که چقدر آن شرکت معتبر و درست حسابی است .

موفق باشید .
دیسنا
خبرنامه امنیت فناوری اطلاعات ایران
مازیار
شنبه 19 اسفند 1391 09:31 ق.ظ
جدای از مزاح . خود این نرم افزار خود به خود سیستمو قفل میکنه .

واقعا فاجعه ست . من نسخه pure رو برای 1 ماه روی لپ تاپم تست کردم اما وقتی اومدم با نرم افزاری که خود شرکتش برای uninstall کردن قرار داده بود اونو پاک کنم سیستم قفل میشد و cpu میرفت روی 100 .

مجبور شدم ویندوز اورجینال رو ظرف 4 ساعت دوبار نصب کنم . بماند که مجبور شدم مجدد ویندوز رو آپدیت کنم .

خیلی نرم افزار مسخره ایه . اون زمان که آواست به ایران سرویس آپدیت میداد واقعا این نرم افزار رایگان ساده 1000 برابر بهتر از این نرم افزار گرون بی خاصیت بود .

پاسخ دیسنا www.DISNA.ir : با سلام.

ما از شما انتظار نداشتیم که حتی دیگه به محصولات ی شرکت کلاهبرداری مثل کسپرسکی نگاه کنید چه برسه به نصب .

بهر شکل ما رو اندکی تا قسمتی ناامید کردید و باید توبه کنید . :D .

امروز همه کاربران و دوستان با مطالعه 1-2 خبر دیسنا به خوبی به ماهیت خلافکارانه این شرکت روسی و بی کیفیتی محصولاتش پی می برند و خوشحالیم که توانستیم نقش کوچکی در اطلاع رسانی داشته باشیم .

موفق باشید .
دیسنا
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.