دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
امنیت، هدیه ما به شماست.
                                                        
درباره وبلاگ

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و آموزش در حوزه آنتی ویروس ها

Durantash Information Security News Agency

www.DISNA.ir

مدیر وبلاگ : دیسنا www.DISNA.ir
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران


http://antivirus.durantash.com/images/disna/kl-logo-black.jpg

فبریه تاریک برای مشتریان کسپرسکی .

مشتریان آنتی ویروسهای  کسپرسکی ماه بسیار بدی را پشت سر گذاشتند .

آپدیتهای اشتباه پشت سر هم کسپرسکی که هنوز هم برطرف نشده صدای مشتریانش را در آورد .
چندی پیش آپدیت اشتباه بر روی آنتی ویروسهای خانگی و تحت شبکه کسپرسکی باعث شد تا اینترنت مشتریان این شرکت قطع شود .

این خبری بود که * یکی از شرکای کسپرسکی در ایران در تاریخ 18 بهمن منتشر کرد  .

وب سایت فوق که وب سایت دیده بان آی تی است خیلی با احتیاط اقدام به انتشار این خبر نموده .

ولی این تازه شروع ماجرا بود .
Kaspersky apologizes for antivirus update that continues to disrupt customer nets

به گزارش دیسنا آپدیتی که کسپرسکی برای تصحیح عملکرد آنتی ویروهایش داد فقط بر روی آنتی ویروسهای خانگی تاثیر داشت ، در حالی که مشکل ضد ویروسهای تحت شبکه نه تنها برطرف نشد ، بلکه باعث بروز اختلالات جدی تری در شبکه و سیستمهای مشتریان آنتی ویروس این شرکت روسی شد .

اولین آپدیت اشتباه 5 فبریه داده شد .

آپدیت اشتباه دوم که به جای تصحیح عملکرد ، باعث افزایش دردسر و گرفتاری مشتریان کسپرسکی شد در همان روز ارائه شد .

در دسترس نبودن آیکن ضد ویروس ، کاهش شدید سرعت و Crash کردن مرورگر اینترنتی IE نارضایتی غیر قابل قبولی را برای مشتریان آنتی ویروسهای تحت شبکه کسپرسکی به ارمغان آورد .

یکی از مشتریان ضد ویروسهای تحت شبکه کسپرسکی که با وب سایت Network World مصاحبه کرده به شدت از عدم ارائه پشتیبانی توسط این شرکت روسی عصبانی بود .


شرکت کسپرسکی ( کاسپرسکی ) بین 5 فبریه تا 12 فبریه مشتریان ضد ویروسهای تحت شبکه خود را ( یعنی به مدت 7 روز ) معلق نگه داشت و در نهایت در 12 فبریه یک بروزرسانی به شماره F80 منتشر کرد و ادعا کرد که این آپدیت همه مشکلات را برطرف خواهد کرد .

البته این بروزرسانی باید به صورت دستی بر روی شبکه اعمال شود ، زیرا سیستم Autopatch کسپرسکی دچار مشکل شده است .

همان کارشناس شبکه در ادامه و وقتی این بروزرسانی را اعمال کرده می گوید :

بعد از بروزرسانی 12 فبریه ، وضعیت چندان بهتر نشد و هنوز وضعیت ضد ویروس غیر قابل کنترل است و در برخی موارد وضعیت حفاظت کسپرسکی غیر فعال می شد .

این کارشناش شبکه می گوید هنوز بعد از 2 هفته وضعیت شبکه ما وخیم و غیر قابل کنترل است و کسپرسکی وعده داده به زودی راهکار جدیدتری برای برطرف کردن مشکلات ارائه خواهد داد . 

Enterprise customers that have spent several thousand dollars on licensing fees are in a jam, and it's "very difficult to explain to one's superior that the product you recommended no longer works, and was broken by the vendor. As users have pointed out, the behavior of the broken product is very much like a virus," he points out.

و این هم اعتراف نماینده کسپرسکی به عدم ارائه پشتیبانی مناسب توسط کسپرسکی ( خبر مربوط به 1 اسفند ) .

( یعنی در فاصله 18 بهمن تا 1 اسفند کسپرسکی تازه آپدیت تستی داده و نتوانسته مشکل را برطرف کند . )

جالب اینکه در آخر خبر گفته شده در محیط آزمایشگاهی اجرا کنید .


( انگار شرکتها ضد ویروس رو برای محیطهای آزمایشگاهی خریداری میکنند  ، آنهم تحت شبکه  )

و از همه بدتر اینکه با مراجعه به بخش پشتیبانی وب سایت شرکت کسپرسکی ، هیچ خبری از اطلاع رسانی دقیق و شفاف این شرکت درباره این آپدیتهای اشتباه نخواهید دید .

در حالی که وقتی فرزند یوجین کسپرسکی مثلا ربوده شده بود  ، خبر آن به سرعت در بخش Press News در صفحه اصلی منتشر شد .

این اولین بار نیست که شرکت روسی کسپرسکی برای اندک مشتریان بخت برگشته خود دردسر و گرفتاری درست می کند و آنها را به امان خدا رها میکند .


( البته وقتی محصول 4 تا شرکت معتبر و بین المللی هست و مصرف کننده آنتی ویروس با دست خودش می رود و محصول یک شرکت بی در و پیکر و کلاهبردار رو خریداری می کنه فقط میشه گفت حقشه .)

کسپرسکی تاکنون حتی 1 بار هم درباره آپدیتهای اشتباهش اطلاع رسانی درستی نکرده .

( از بس خجالتیه خوب 
درک کنید . )

این شرکت بارها به اشتباه بخشی از لایسنسهای آنتی ویروسهای خانگی خود را مسدود کرده .

بدترین آنها بین سالهای 2009/2010 بود که آنقدر تعداد لایسنسهای به اشتباه مسدود شده زیاد بود که بجزء بسیاری از مشتریان ، بلکه تعدادی از کارمندان ( مدیران منطقه ای ) و نمایندگانش هم با این شرکت قطع ارتباط نمودند .

کسپرسکی تاکنون بابت کلاهبرداری هاش و خساراتی که به مشتریانش زده نه تنها در صدد رفع مشکلات بر نیامده ، بلکه حتی دریغ از یک عذرخواهی خشک و خالی .

یکی دیگر از مشکلاتی که آنتی ویروسهای کاسپرسکی برای مشتریانش ایجاد کرد ارائه آپدیت اشتباه فاجعه آمیزی بود که باعث شد سرورهای ویندوز 2008 به مدت 3 روز غیر قابل استفاده شوند .


( 3 روز هم خوبه نه : مشخصه سرعت پشتیبانی خیلی بالاست و مشتری کشش سرعت بالای پشتیبانی رو نداره .) 

آپدیت اشتباه کسپرسکی فاجعه بار و طولانی .

با بزرگترین کلاهبرداری ها در بازار ضد ویروس ایران آشنا شوید .

توزیع لایسنسهای 200 روزه : یک اشتباه ساده یا یک کلاهبرداری برنامه ریزی شده ؟

جالب اینکه وقتی شرکت سایمنتک آپدیت اشتباه داده بود و آپدیت صحیح ظرف 1 ساعت ارائه شد و برطرف کردن مشکل هم فقط نیاز به یک ریست داشت ) ، شرکای تجاری ، خبری و تبلیغاتی کسپرسکی زمین و زمان را به هم بافتند که سایمنتک آپدیت اشتباه داده و هزار مورد مطلب مزخرف و دروغ را تیتر زدند .


آپدیت اشتباه سیمانتک + توضیحات تکمیلی

بماند که غولهای امنیتی مانند سایمنتک بیش از 100 برابر شرکت بسیار کوچکی مانند کسپرسکی مشتری دارند و این شرکت روسی خصوصی فقط با ارائه آمارهای غیر واقعی درباره فروش خود در صدر گزارشات موسساتی مانند گارتنر قرار می گیرد .

خبر فوری : نقص جدی در ابزار پاکسازی کسپرسکی

آیا کسپرسکی 300 میلیون کاربر دارد ؟
( بزرگترین خالی بندی دنیای فناوری )

و چند مورد درباره رفتار مشتری های ضد ویروسهای کسپرسکی .

مشتریان کسپرسکی که لایسنس چند ساله خریده اند در این سالها از ترس ، اقدام به نصب نرم افزار جدیدش نمی کنند به علاوه از ترس آپدیتهای اشتباه وقت و بی وقت زمان آپدیتها را به روزی 1 یا 2 بار کاهش می دهند .

بماند که کامپیوترها و شبکه مشتریان کسپرسکی آلوده به روت کیتها و ویروسهای خطرناک است .

بد نیست با ابزار روت کیت یاب ترند میکرو با نام Trend Micro Rootkit Buster کامپیوتر خود را اسکن کنید .


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران





حرفهای خودمانی :


از جمله اخبار موثقی که به سفارش کسپرسکی منتشر شده  : لینک

در زمان انتشار این خبر توسط ایتنا ، شرکت دورانتاش نماینده شرکت تریلیوم : توزیع کننده کسپرسکی در ایران - پاکستان و افغانستان بود ولی محصولات آنتی ویروس جدیدی را وارد بازار ایران کرده بود و همین باعث شد تا کسپرسکی اقدام به انتشار مطالب کذب و دروغ درباره شرکت دورانتاش کند .

* بد نیست بدانید شرکت دورانتاش در اعتراض به کلاهبرداری کسپرسکی از نمایندگان و مشتریانش ، با این شرکت روسی قطع ارتباط کرد .پرسکی ، کاساپرسکی ، کسپراسکی ، کسپرسکی
کاسپرسکی




نوع مطلب : اخبار شرکتها، 
برچسب ها : کاسپرسکی، کسپرسکی، آپدیت اشتباه، کلاهبرداری، بروزرسانی اشتباه، کسپراسکی، لایسنس،
لینک های مرتبط :




شنبه 5 اسفند 1391 02:26 ب.ظ
دورانتاش دوباره چی زدی اینقدر توهمت بالا رفته؟ بابا یک خبر به این مهمی رو اینقدر به آسمون و ریسمون وصل می کنین که اصل ماجرا ضایع میشه. هزارتا چیز بی ربط و به هم وصل می کنین که چی؟ اونقوت همون حرف درستی هم که می خواین بزنین اصلا شنیده نمیشه. یک کم تجدید نظر کنین بد نیست.
دیسنا www.DISNA.irبا سلام .

با تشکر از ارسال نظرتان .

دیسنا یا دورانتاش ؟

اگر منظور دیسنا هست که منابع خبر در متن خبر لینک داده شده .

اگر هم منظور دورانتاش است فقط تیکه آخر خبر درباره دورانتاش است که باز هم لینک منبع خبر منتشر شده است .

حال با این اوصاف کی و چی رو توهم زده ؟ ما رو ؟ دورانتاش رو ؟ کسپرسکی رو ؟ یا شما رو ؟

البته بد نبود به طور دقیقتر بفرمائید کجای این یادداشت به اصل خبر بی ارتباط است و لطف می کنید نکات مبهم را بفرمائید .

شاید منظور شما این باشد که سعی بر ساده نویسی شود ، که چشم . همه تلاش ما ارائه مطالب به زبانی ساده و روان است .

قطعآ دیسنا از نظرات ارزشمند شما استقبال می کند .

با تشکر
دیسنا




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو