دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
امنیت، هدیه ما به شماست.
                                                        
درباره وبلاگ

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و آموزش در حوزه آنتی ویروس ها

Durantash Information Security News Agency

www.DISNA.ir

مدیر وبلاگ : دیسنا www.DISNA.ir
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

http://www.siliconcaribe.com/wp-content/uploads/2009/08/hacker.gif

چگونه لایسنسهای 200 روزه و غیر معتبر ، سر از بسته بندی های آنتی ویروسهای کسپرسکی ، آنهم بسته های توزیع شده توسط نمایندگان رسمی این شرکت روسی در ایران در آورد ؟

برخی ارائه لایسنسهای غیر معتبر 200 روزه بجای لایسنسهای 365 روزه را فقط یک اشتباه از توزیع کنندگان و یا شرکت روسی کسپرسکی می دانستند .


دبیر کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه ای ، پس از 8 ماه خبر دورانتاش درباره کلاهبرداری روسها را تائید کرد .

ولی اعتراف مسئول روابط عمومی کسپرسکی ( دبیر کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه ای و مدیر وب سایت افتانا ) به اطلاع داشتن از این موضوع به علاوه وجود شواهد دیگر باعث مطمئن شد شویم این کار کاملا برنامه ریزی شده بوده است .

ولی چه شرکتهایی و با چه هدفی اقدام به توزیع لایسنسهای غیر معتبر و 200 روزه در بسته بندی های اصلی شرکت روسی کسپرسکی در ایران نمودند ؟

به ادامه مطلب مراجعه کنید تا با واقعیتهای تلخ بازار و فعالیت کلاهبردارانه شرکت روسی کسپرسکی در ایران آشنا شوید .

2-3 سالی از مسدود شدن اشتباهی برخی لایسنسهای آنتی ویروسهای خانگی کسپرسکی و کلاهبرداری این شرکت روسی از مشتریان می گذرد .

ارائه آپدیتهای اشتباه ، عدم اطلاع رسانی به مشتریان و نمایندگان ، قطع پشتیبانی ، عدم پاسخ به تیکتها و دهها مورد دیگر باعث قطع ارتباط نمایندگان و حتی ترک خدمت برخی کارمندان این شرکت روسی که مشاهدات نشان می دهد همه بجزء یک مورد غیر روسی بوده اند ، شد .

البته به دلایل بسیاری این اتفاقات بازتاب چندانی در رسانه ها و وب سایتهای خارجی نداشت که مهمترین دلیل آن را این است که برخلاف تبلیغات این شرکت روسی و ادعاهایش اصولا این شرکت روسی سهم چندانی از بازار را در اختیار ندارد و هنوز بازار امنیت در دست چند شرکت معتبر و بین المللی است .

از همان زمانها بود که شرکت روسی کسپرسکی با مشورت دفتر خاورمیانه اش و البته چند نماینده اش در ایران ، برنامه ای برای فروش محصولات از طریق کانالهای جدید آغاز کردند .

کانالهای فروش آن زمان شاید برای تبلیغات و عرضه محصول بد نبودند ، ولی باید سیاستهای جدیدی تدوین می شد و همین موضوع باعث می شد برخی از این نماینده ها از گروه نماینده های اصلی و موثر این شرکت خارج شده و فقط نقش سیاهی لشکر داشته باشند .

سیاست جدید هدایت حجم بیشتر فروش به سمت وب سایت آنلاین بود و مدیریت بهتر بازار کسپرسکی در ایران .

دلایل بسیاری هم برای تغییر سیاست این شرکت روسی در خاورمیانه و مخصوصآ ایران وجود داشت .

- آبروی ریزی : اتفاقاتی که در بالا افتاده بود باعث شد همه کاربران پی ببرند این شرکت روسی یک شرکت کلاهبردار بیشتر نیست .

- خطر قطع ارتباط دیگر نمایندگان البته بدون تسویه حساب با کسپرسکی  .

- برخی نمایندگان با اینکه به همکاری و فروش محصولات این شرکت روسی ادامه داده اند ولی به دنبال فرصتی هستند تا کلاهبرداری های این شرکت را تلافی کنند .

- کسپرسکی به خوبی اطلاع دارد در ایران وقتی فروش محصول به صورت آنلاین صورت بگیرد پیگیری کلاهبرداری و احتمال خبری شدن آن بسیار کمتر است و با خیال آسوده تری اقدام به کلاهبرداری می کند .

- عرضه محصولات شرکتهای معتبر بین المللی در بازار جذابتهای بیشتری برای فروشگاه ها پیدا کرده .

در این صورت مشتریان این شرکت بیشتر با برندهای معتبر آشنا می شدند .


و با این اوصاف کیش و مات شدن شرکتهایی مانند کسپرسکی در برابر شرکتهای معتبر و بین المللی امنیتی در بازار ایران قطعی است .

- احتمال قطع ارتباط کسبه بازار و تحریم فروش محصولات این شرکت به دلیل کلاهبرداری و آشنا شدن مشتریان با برندهای معتبر .


از جمله دلایل این شرکت روسی به اجرای سیاست آنلاین فروشی بود .

ولی اجرای این سیاست به همین سادگی نبود .

کسپرسکی باید سریع رابطه همان اندک مشتریانش را با بازار ( کسبه بازار و فروشگاه ها ) قطع می کرد تا با کمترین خسارت بتواند به فروش محصولاتش در ایران ادامه دهد .

ولی قطع ارتباط به همین سادگی ها نبود و باید بر طبق برنامه دقیقی صورت میگرفت .

- هدف اول : بی اعتبار کردن بازاریان و کسبه فروشگاهی .

البته وقتی می بینیم با اینکه روسها کلاهبرداری کردند ولی هنوز کسبه بازار به معامله با این شرکت و فروش محصولاتش ادامه دادند ، به  طور مستقیم و غیر مستقیم به اعتبار خود و اعتماد مشتریان ضربه زدند .

بلاک شدن اشتباهی لایسنسها و توزیع بسته های خالی از لایسنس از طریق نمایندگان و گارانتی های اصلی از دیگر مواردی بود که باعث بی اعتبارتر شدن فروشگاه های کامپیوتری و فروشندگان بسته بندی های آنتی ویروس شد .

ارائه لایسنسهای غیر معتبر و با اعتبار کمتر از 1 سال در بسته های اصلی و توزیع آنها توسط همان نمایندگان اصلی در حقیقت تیر خلاصی به اعتبار کسبه بازار بود .

حال نه یک دلیل ، بلکه دلایل بسیاری وجود داشت که خریداران به فروشگاه و کسبه بازار اعتماد نداشته باشند .

جالب اینکه با وجود همه این مشکلات هنوز هستند فروشندگانی که خود را به این شرکت کلاهبردار روسی وابسته می بینند و حاضر به معامله با این شرکت روسی و فروش محصولاتش هستند ؟!

نباید فراموش کنیم کسبه بازار به سادگی فریب کسپرسکی و نمایندگانش را خوردند وقتی آنها فکر کردند دلیل جابجایی لایسنسهای 200 روزه با لایسنسهای 1 ساله فقط یک اشتباه ساده است و هیچگاه فکر نمیکردند این یک نقشه و برنامه از طرف این شرکت روسی و برخی نمایندگانش باشد .

با این شیوه حتی اشخاصی هم که قصد خرید دیگر محصولات ضد ویروس را داشتند هم به بازار به محل مطمئنی برای تهیه محصول نگاه نمیکردند .

تنها وزیت این کار این بود که باعث شد تا خریداران ،  دیگر بسته بندی محصول را نشان دهنده معتبر بودن و اصلی بودن آن ندانند .

به همین دلایل بود که علاقه کاربران به خرید فیزیکی و دریافت بسته محصول به صورت حضوری کاهش یافت  .


از طرفی افزایش دانش و آگاهی کاربران هم باعث شد که بدانند محصول و آنتی ویروس معتبر یعنی سورس اصلی و لایسنس معتبر و گارانتی معتبر و نه بسته بندی شکیل و زیبا .

نباید نقش توزیع آنتی ویروسهای جعلی و تقلبی در بسته بندی های شکیل در فروشگاه ها را در فرآیند ایجاد بی اطمینانی خریداران به فروشگاه ها و کسبه بازار نادیده گرفت .

هدف دوم :  هدایت خریداران و فروش محصولات به کانال جدید فروش .

حال کسپرسکی به هدف اول خود رسیده و باید مشتریانش را سمت کانالهای جدید فروش مورد نظرش هدایت کند .

- خروج شرکت الحسانی از بازار ایران
کسپرسکی .

شرکت الحسانی همزمان با اجرای نقشه کسپرسکی ، از بازار ایران خارج شد .

جالب اینکه بخش قابل ملاحظه لایسنسهای جعلی و 200 روزه در بسته بندی های شرکتهایی که از شرکت الحسانی محصول می گرفتند قرار گرفته بوده .

- تاسیس فروشگاه آنلاین و درج نام در وب سایت کسپرسکی ولی به صورتی که مستقیمآ به چشم نیاید که باعث ایجاد حساسیت در بازاریان نشود .


- ارائه تخفیفهای بسیار در آغاز کار فروشنده آنلاین . 

( اگر یادتان باشد وب سایت فروش آنلاین کسپرسکی در آغاز تاسیس برای نزدیک به 6 تا 9 ماه محصولات را با 30 تا 50 درصد تخفیف و زیر قیمت بازار ارائه می داد . )

( البته هم اکنون نیز اگر هنوز کاربری قصد خرید محصولات این شرکت را داشته باشد می تواند به سادگی محصولات با هزینه زیر قیمت بازار از فروشندهای اصلی تهیه کند . )

- تبلیغات آنتی ویروس فارسی فقط از طریق یک وب سایت و نماینده خاص .

( حجم تبلیغات خبری بر روی نسخه های فارسی کسپرسکی باعث شد توجه کاربران به سمت یک فروشنده که مورد نظر کسپرسکی بود جلب شود . )

- ارائه محصولات متنوع تر در وب سایت کانال جدید فروش .

- دسترسی آسان و تمدید بالادرنگ و بی سوال .

( خریدار دیگر لازم نبود سر دریافت تخفیف تمدید با فروشنده سر و کله بزند .)

- تبلیغات رایگان در گوگل و دیگر وب سایتها و نشریات .

 ( هزینه انتشار اینگونه تبلیغات و خبرها مستقیمآ توسط کسپرسکی پرداخت می شود و نه توسط نماینده  )

- انتشار اخباری که به خریداران محصولات این شرکت یادآوری کند که بسته محصولات ارائه شده توسط بازاریان و کسبه فروشگاهی حتی اگر گارانتی های رسمی هم داشته باشند باز قابل اعتماد نیستند .

( این کار با همکاری دفتر روابط عمومی کسپرسکی که البته صاحب چند وب سایت خبری هستند و سمت دبیری کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه ای را نیز بر عهده دارند صورت گرفت و به همین دلیل ایشان به خوبی و با اطمینان از وجود لایسنسهای 200 روزه اطلاع داشتند . )

از جمله مواردی بود که اگر هنوز کاربری قرار بود محصولات این شرکت روسی را خریداری کند ، اولا به بازار اعتماد نداشته باشد و دومآ هدایت شود به سمت فروشنده های مورد نظر کسپرسکی .

و هم اکنون شواهد نشان می دهد فعالیت و برنامه شرکت روسی با خوبی و با موفقیت انجام شده است و کسبه بازاری که در عین بی سیاستی و حماقت خود را وابسته به فروش محصولات بی کیفیت این شرکت کلاهبردار روس می دیدند مشغول مکیدن انگشتان خود هستند .


بررسی دلایل کاهش فروش آنتی ویروس در فروشگاه ها .

البته نباید فراموش کنیم فروش محصولات این شرکت روسی توسط دیگر شرکتها که عمومآ نامشان در وب سایت نیامده باعث تقویت تبلیغات برای این شرکت روسی و کاهش فروش فروشگاه ها و کسبه بازار شده است .

مسائل فوق به خوبی نشان می دهد این شرکت روسی و شرکای تجاری و تبلیغاتیش برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کاری روی گردان نبوده و نه تنها به کسبه بازار و مشتریانشان ، بلکه به نمایندگانشان هم رحم نمی کند .

و از طرفی طمع کسبه بازار به کسب سودهای بیشتر و بی سیاستی شان باعث شد تا به این وضعیت دچار شوند و این کسپرسکی و نمایندگانش هستند که به سادگی با کسبه بازار بازی می کنند .

ولی یک مورد بسیار جالب دیگر :

یکی از نمایندگان کسپرسکی که البته نامش در وب سایت این شرکت هم نیامده و بسته های آنتی ویروس کسپرسکی با نام و نشان این شرکت در سطح بازار به وفور یافت می شود ، تاکنون بارها اقدام به توزیع محصولات سایمنتک ( نورتن ) نمود و لایسنسهایش به صورت دوره ای بلاک می شد .

به این طریق کسپرسکی سعی نمود تا جلوی نفوذ آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر و بین المللی را نیز بگیرد .

و آیا توزیع کنندگان کسپرسکی در زمانی که همه چیز آرام بود اقدام به اخذ ضمانتهای مالی ( سنگین )
بابت تصفیه حساب از فروشندگان و کسبه بازار ( عمومآ فروشگاه های نرم افزاری )  کرده و از این ضمانتها برای زمانی که با مشکل مواجه شدند ، استفاده کرده اند ؟


ارائه :

دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

      واحد بررسی و تحلیل بازار امنیت ایران .



اطلاعیه شرکت دورانتاش درباره رفتار رقبای تجاری این شرکت




نوع مطلب : تحلیل و بررسی، 
برچسب ها : کسپرسکی، کاسپرسکی، کلاهبرداری، روس، روسیه،
لینک های مرتبط :




جمعه 10 بهمن 1393 03:42 ب.ظ
چقد ...و شعرنوشتی بابا...علی رغم درسته بیسواد نه الارقم....
دیسنا www.DISNA.irبا سلام .

از این نظرتان را برای ما ارسال فرمودید سپاسگذاریم .

بله می دانیم و در نوشته ها داریم شیوه نگارش را به صورتی تغییر می دهیم که کلا از این کلمه استفاده نشده و مطالعه یادداشتها نیز ساده تر شود .

درباره اینکه فرمودید نوشته ها .. و شعر می باشد هم باید به عرض برسانیم که با اینکه از کلمه .. و شعر استفاده فرموید ولی به 2 دلیل متوجه می شویم که شما مطالب منتشره را قبول دارید :

1- انتقاد به صورت صحیح نکردید .
2- فقط غلط املائی گرفتید .

البته با توجه به مدارک و شواهدی که دیسنا ارائه داده بجزء این نیز انتظاری نمیرفت .
موفق باشید .
دیسنا
خبرنامه امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
------------------------------------------------------
کُس خل
این کلمه فحش نیست اصلا و قسمت اولش هیچ ربطی به خانم ها نداره ...
زمان قدیم وقتی می خواستن یه خبری رو توی شهر اعلام کنن با یه طبل هایی
به اسم کوس مردم رو دور خودشون جمع می کردن و خبر رو می دادن بعد همیشه
یه احمق هایی هم بودن که از نظر عقلی مشکل داشتن و الکی می اومدن و این
طبل هارو می زدن و مردم رو به اشتباه می انداختن و مردم هم اهمیت نمی
دادن و می گفتن بی خیال کوس خله اس ...
از اون روز دیگه جا می اوفته هر احمقی که می بینیم می گیم این کس خله
حالا میخواهید بدونید ریشه یک واژه به ظاهر رکیک دیگه چیه؟ میدونید واژه
کس شر چه معنی میدهد؟ و از کجا آمده؟
در زمانهای قدیم مردم در زمستان زیر کرسی می نشستند و حرف می زدند و شعر می خواندند و معروف بود به کرسی شعر گویی.
به مرور زمان تبدیل شد به ... شعر
جمعه 6 بهمن 1391 05:45 ب.ظ
سلام

والا هنوز پک های این شرکت توی اصفهان موجود هست

حالا نمیدونم چرا ؟؟؟
دیسنا www.DISNA.ir فقط اصفهان نیست .

الان همه جا بسته هاش مونده تو فروشگاه ها و فروش نرفته .

در سری آخر میخواستن تعداد خیلی بالا به کسبه بازار بفروشن که زیر بار نرفتن .

یعنی میخواستن کلا کاری کنن تا سال 2020 هم ک کسپرسکی تو فروشگاه ها بمونه و چون فروشنده بابتش پول داده مجبوره بزاره پشت ویترینش تا وقتی دونه آخرش رو بفروشه .

همش هم میشه تبلیغ برای کسپرسکی و اون نماینده هاش مورد نظرش .

خوب کسبه بازار حقشونه همچین بلایی سرشون بیاد . چون خودشون خواستن حالا از روی طمع و ناآگاهی .

بعضی هاشون هم کلا معامله با کلاهبردار بهشون میچسبه .

پس نباید انتظار چیز دیگه ای داشته باشید .

موفق باشید .
دیسنا
جمعه 6 بهمن 1391 05:45 ب.ظ
سلام

چندی پیش هم من یک مورد به اکتیو شدن لایسنس 365 روزه کسپر برای 240 روز برخوردم که با پشتیبانی شرکت الحسانی تماس گرفتند و در کمال تعجب لایسنس را تعویض کردند

و 365 روز براش مشتری اوکی شد
دیسنا www.DISNA.irسلام .

پشتیبانی شرکت الحسانی ؟؟؟؟؟؟؟ :D:D:D: کدوم الحسانی ؟؟؟؟

مهم رسیدن به هدفشون بود ، یعنی ایجاد بی اعتمادی در بازار که بهش رسیدن . حالا لایسنس عوض کنن یا نکنن دیگه مهم نیست .

بعدش مگه کاربر وقتش و پولش رو از سر راه اورده که حالا محصول بگیره ببینه چطوری میشه . خراب باشه عوض می کنن یا نمیکنن .

کی بره اینهمه راه رو .

دیسنا
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.