دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
امنیت، هدیه ما به شماست.
                                                        
درباره وبلاگ

دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها

ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و آموزش در حوزه آنتی ویروس ها

Durantash Information Security News Agency

www.DISNA.ir

مدیر وبلاگ : دیسنا www.DISNA.ir
برچسبها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
Durantash

 
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .

اخیرآ نشریه عصر ارتباط مصاحبه ای با رئیس مرکز پدافند غیر عامل ( جناب آقای سردار جلالی ) را منتشر نموده .

ولی این مصاحبه حاوی موارد و نکات عجیبی است .

لینک مصاحبه : لینک

لینک 2

ما در زیر به چند نکته مهمتر اشاره خواهیم نمود :

1- مصاحبه کننده گفته اند :

 " قاطبه ویروسهایی که پس ازاستاکس نت همچون استارس و فلیم به شبکههای کشور حمله کردند،اولین بار توسط سازمان پدافند غیرعامل معرفی نشدند، بسیاری از آنها توسط برخی ویروسکشهایی مانند کسپرسکی شناسایی شدند. سازمان پدافند غیرعامل وجود این ویروسها را تایید کرد. این سکوت اولیه دلیل خاصی داشت؟ "

دیسنا :

باید گفت کسپرسکی در شناسایی تمام ویروسهایی که در بالا نامشان آورده شده هیچ نقشی نداشته است .

مصاحبه کننده سعی داشته طوری وانمود کند که سردار جلالی تائید می کنند که ویروسها توسط کسپرسکی شناسایی شده است .

استاکس نت : ویروس بلاک آدا ( ابزار پاکسازی پیشنهادی : SIC - ATTK ترندمیکرو )

مهدی ( مَدی ) : سوفوس ، مکآفی و ترندمیکرو

شعله ( فلیم ) : Webroot -Prevx

دوکو : CrySyS Lab

کسپرسکی فقط در این زمینه خبرسازی کرده و خبرهای دیگر درباره کشف پسرخاله ها و دختر عموهای این ویروسها هیچگاه مورد تائید کمپانی ها و موسسات بین المللی قرار نگرفت .

همچنین بسیاری از ویروسها و تهدیداتی که کسپرسکی مثلا کشف می کند ، پیش از آن توسط دیگر شرکتها شناسایی شده و جزء ویروسهایی هستند که روزانه آزمایشگاه های شرکتهای معتبر امنیتی کشف می کنند .

شواهد نشان می دهد کسپرسکی بیشتر به یک خبرگزاری درباره ویروسها تبدیل شده تا یک شرکت امنیتی .

البته بد نیست بدانید کسپرسکی به تازگی باشگاه موسیقی هم راه اندازی کرده و به فکر فروش محصولاتش در بین نایت کلابها و دوستاران موسیقی است .

این خبر آنقدر بی ارزش بود که حتی نمایندگان تبلیغاتی کسپرسکی هم آن را منتشر نکردند .

مثال : 

متهمان اصلی ساخت و انتشار ویروس شعله !

اطلاعات متناقض ارائه شده درباره ویروس مهدی

شناسایی از وب روت ، آنالیز از ماهر ، خبر از کسپرسکی !

2- در این مصاحبه به حملات سایبری روسها و چینی ها اشاره نشده و مهمترین بخش آن وجود بکدور در تجهیزات IT  روسی و چینی است .

مثال :

ZTE به وجود Backdoor در گوشی هایش اعتراف کرد . 

کشف بک دُر تراشه های چینی در ارتش آمریکا

برای مثال در قضیه ویروس استاکس نت ، حتی با فرض ساخت این ویروس توسط کشورهایی مانند اسرائیل و آمریکا ، قطعآ بدون کمک روسها ، این ویروس نمیتوانست به مراکز هسته ای ایران منتقل شود .

روسیه ، متهم اول انتشار ویروس جاسوسی استاکس نت

3-  گفته شده : " البته در صورت ممنوع کردن استفاده از محصولات خارجی ، باز هم سد بزرگ در برابر تولید ضدبدافزارها هم مانند سایر نرم افزارها، نبود قانون کپی رایت است . "

دیسنا :

اولا در حال حاضر تنها آنتی ویروس ایرانی خود لوگو خورده یک ضد ویروس خارجی است .

البته این شرکت برای اینکه بتواند محصولاتش را بفروشد 1-2 سالی است که شیوه جدید تبلیغاتی در پیش گرفته و آن انتقال سرورهای آپدیت به ایران است .

باید گفت در بحث استفاده از محصولات امنیتی و مخصوصآ ضد ویروسها قانون کپی رایت در اینکه کاربران نسخه ها و محصولات معتبر و اصلی خریداری کنند تاثیری ندارد .

کاربری که دانش و اطلاعات دارد و فرق محصول اصلی و جعلی را تشخیص می دهد و امنیت برایش مهم است خود میداند از کجا و چگونه ضد ویروس اصلی تهیه کند .

شرکتهای نرم افزاری و مخصوصآ تولید کننده های آنتی ویروسها به وسیله سیستم لایسنس و کدهای فعالسازی به سادگی فرق نسخه های اصلی و جعلی را تشخیص می دهند .

آنچه مهم است دقت خریداران است تا محصول اصلی و معتبر خریداری کنند و نه نسخه های جعلی و تقلبی .

این موضوع فقط از لحاظ فرهنگی تاثیر دارد که کاربران به تهدیدات FAKE AV آلوده نشوند .

هر چند جمع آوری نرم افزارهای غیر معتبر از سطح بازار موثر است ، ولی تعیین کننده نیست ، زیرا اگر دانش کاربری در این حد باشد که از نسخه های جعلی استفاده کند برای دسترسی به این نرم افزارها به وب سایتهای اینترنتی مراجعه می کند و جمع آوری اینگونه نرم افزارها نیز تاثیر چندانی در روند استفاده از نسخه های جعلی ندارد و بیشتر از لحاظ فرهنگ عمومی و ملی موثر خواهد بود .

4- گفته شده :  "بینید یک جو تبلیغاتی دراین فضا وجود دارد که به نظرم سرمنشا آن را آمریکایی‌ها درست می‌کنند."

- باید گفت تاکنون بیش از 90% بحثها و خبرهای جنگهای سایبری و دامن زدن به آن از سوی روسها و مخصوصآ شرکت روسی کسپرسکی صورت گرفته است .

اخبار منتشر شده توسط این شرکت روسی به طور مشخص نشان می دهد کسپرسکی به دنبال منافع تبلیغاتی از اینگونه خبرها است .

برای مثال در قضیه ویروس مهدی در نهایت مشخص شد که اصلا ایران هدف نبوده است . 

گزارش بسیار جالب سیمانتک درباره ویروس مهدی ( Madi )

- آقای یوجین کسپرسکی بارها به طور مشخص اعلام کرده جنگهای سایبری شروع شده و در این مورد مصاحبه مختلفی انجام داده و خبرسازی کرده است .

و در انتها جناب آقای سردار ، هنگامی که با نمایندگان تبلیغاتی و یا تجاری کسپرسکی مصاحبه می کنید باید بسیار دقت کنید .

این وب سایتها و نشریات در بازی با کلمات و سوء استفاده تبحر دارند .

مانند خود شرکت روسی کسپرسکی که در کلاهبرداری تبحر دارد .

مثال : نقدی بر گزارش "بررسی بازار ضد ویروس اوریجینال " 

دبیر کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه ای ، پس از 8 ماه خبر دورانتاش درباره کلاهبرداری روسها را تائید کرد .

سابقه این نشریه هم که بر همه روشن است و در حال حاضر مانند دیگر نمایندگان تبلیغاتی و تجاری کسپرسکی دچار مشکل و بحران اعتبار هستند و سعی دارند با اتصال خود به افراد و شرکتهای مختلف برای خود اعتباری دست و پا کنند .

مثال  :

عدم درج آگهی شرکت دورانتاش در هفته نامه عصر ارتباط و دلایل آن

دفتر کسپرسکی در ترکیه بسته شد .


دیسنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران





نوع مطلب : تحلیل و بررسی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
   
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو